جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قف

حوزه / امام جمعه شاهین‌شهر به انعقاد تفاهم نامه با حوزه علمیه قم برای حل معضل طلاق در این شهرستان اشاره کرد و از کاهش ۱۷ درصدی آمار طلاق در شاهین‌شهر با تلاش کارشناسان حوزوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام قاسم هاشمی، امام جمعه شاهین شهر سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ در جلسه آسیب های اجتماعی با موضوع طلاق در سالن جلسات فرمانداری ویژه کاشان با اشاره به عوامل موفقیت کاهش آمارطلاق در شاهین شهر، گفت: آمار نگران کننده ۷۰ درصدی طلاق در شاهین‌شهر دغدغه مندی و تلاش مسئولان برای رفع این معضل را دوچندان کرد.

وی با بیان اینکه تعامل بین مسئولان موانع قانونی موجب رفع معضل طلاق در شاهین شهر شد، گفت: برای حل معضل طلاق در شاهین شهر از مسئولان اجرایی، بهزیستی، مراکز مشاوره و روحانیون برجسته دعوت به عمل آمد.

امام جمعه شاهین شهر به انعقاد تفاهم نامه با حوزه علمیه قم برای حل معضل طلاق در این شهرستان اشاره کرد و افزود: بر اساس این تفاهم نامه با استفاده از کارشناسان مجرب مسائل خانواده حوزه علمیه قم،آمار طلاق در شاهین شهر ۱۷ درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم طی ۸ ماه بالغ بر۴۰ مربی خانواده تربیت شدند، تصریح کرد : این ۴۰ مربی در مرکز مشاوره نماد مهر شاهین شهر توانستند به خوبی ایفای نقش کنند.

امام جمعه شاهین شهر با بیان اینکه کاشان به دلیل برخورداری از ظرفیت های فراوان علمی، حوزوی و روحانیون برجسته بهتر از شاهین شهر می تواند در پیشگیری و رفع معضل طلاق موفق باشد، تصریح کرد: کاشان به عنوان یک شهر سنتی به دلیل برخورداری از حوزه های علمیه متعدد و روحانیون ریشه دار بهتر از دیگر شهرهای کشور می تواند در رفع آسیب های اجتماعی و کاهش آمار طلاق کسب توفیق نمایند.

حجت الاسلام هاشمی یادآور شد: ادارات دارالمومنین کاشان همین که مانع اجرای کار مشاوران دینی پرونده های طلاق نشوند، خواهند دید چقدر آمار طلاق در این شهرستان کاهش پیدا خواهد کرد.

امام جمعه شاهین شهر، رفع آسیب های اجتماعی را نیازمند همکاری و هم افزایی کلیه دستگاهرهای اجرایی دانست، به کارساز بودن نسخه های مذهبی و دینی در کاهش آمار طلاق اشاره و عنوان کرد: بدون شک نسخه های غربی در هر حوزه‌ای برای فرهنگ و جامعه ما کار ساز و موثر نخواهد بود، لذا باید از نسخه های مذهبی و دینی خودمان در کاهش آمار طلاق و آسیب های اجتماعی استفاده کنیم .

شایان ذکر است، امام جمعه شاهین شهر امروز به اتفاق حجت الاسلام بقایی به دعوت نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان به منظور الگو برداری از راهکارها و عوامل موفقیت کاهش آمار طلاق در شاهین شهر در جلسه آسیب های اجتماعی با موضوع طلاق، در فرمانداری ویژه کاشان حضور پیدا کرد.

انتهای پیام ./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سعید IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    1 0
    سلام و ادب. چه خوب است که این آمار خوب و عالی در قالب عکس نوشته یا اینفوگرافیک منشتر بشه برای فضای مجازی و نشر رسانه ای بیشتر تا همگان به نقش مشاوره ای حوزه پی ببرند