پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نشست سخنگوی وزارت خارجه با اصحاب رسانه

حوزه/ ناصر کنعانی گفت: گفتمان انقلاب اسلامی، برآمده از حوزه قم است و این حوزه همچنان مهمترین مرکز برای ارائه پیام درست انقلاب اسلامی به جهان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در دیدار و تبادل نظر با جمعی از مسئولان خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دینی کشور در قم، ظرفیت رسانه ای شهر مقدس قم را بسیار بزرگ و نقش آن در فرهنگ سازی دینی و ارتباطات بین المللی و نیز انعکاس درست پیام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مخاطبان در عرصه منطقه ای و بین الملل را مهم ارزیابی کرد.

کنعانی با اشاره به اینکه قم شهر پرخروش بین المللی است که همواره تأثیرات فراتر از مرزهای ملی داشته و دارد، افزود: ویژگی ها و ظرفیت های جهانی شهر قم و تأثیرات آن در حوزه بین الملل، قابل مقایسه با هیچ یک از مراکز دینی جهان نیست.

به گفته وی؛ قم همواره در عرصه ملی و بین‌المللی ساختارساز و تحول آفرین بوده و منادی و عرضه کننده اسلام حقیقی یعنی همان اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله و گفتمان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به جهان بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که ظرفیت های بالفعل و بالقوه قم، همواره محل توجه بین المللی بوده و نگاه جهانیان را بخود معطوف کرده است، اظهار داشت: گفتمان انقلاب اسلامی، برآمده از حوزه قم است و این حوزه همچنان مهمترین مرکز برای ارائه پیام درست انقلاب اسلامی به جهان است.

کنعانی همچنین بر اهمیت عرضه به موقع تولیدات فکری و گفتمانی، ناظر به نیازهای ملی و جهانی تأکید کرد و یادآور شد: نیاز است تا رسانه‌های دینی کشور با بهره گیری از دانش‌های روز رسانه‌ای، ارتباط عمیق و پایداری با جامعه هدف و مخاطبان ملی و بین المللی خود داشته باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با بیان این که توجه به نقاط قوت نباید ما را از تمرکز بر نقاط ضعف و چالش ها غافل نماید، قضیه فلسطین را همچنان مهمترین موضوع جهان اسلام دانست و گفت، رژیم صهیونیستی و تبیین ماهیت حقیقی و مخاطرات آن برای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی می بایست یکی از مهم ترین بحث های رسانه‌ای گفتمان انقلاب باشد و نیاز است رسانه های انقلابی، رسالت خود را در این رابطه جدی تر و موثرتر انجام دهند.

کنعانی در پایان بر آمادگی وزارت امور خارجه برای تقویت ارتباطات، همکاری و هم افزایی با رسانه های دینی کشور تاکید کرد.

شایان ذکر است که در این نشست که به ابتکار دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قم و میزبانی مرکز رسانه حوزه برگزار شد، هر یک از شرکت کنندگان به ارائه نکاتی در زمینه اهمیت اطلاع‌رسانی دینی، تعامل دستگاه دیپلماسی با رسانه‌ها، ظرفیت‌های فعال رسانه‌ای در قم و راهکارهای هم‌افزایی بیشتر در عرصه رسانه و اطلاع‌رسانی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha