یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
همایش سقط جنین

حوزه/ همایش "بررسی سقط جنین از دیدگاه مکاتب اخلاق پزشکی" در راستای عطف به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با توجه به اهمیت مقوله کاهش جمعیت، جلوگیری از سقط جنین فرزندان سالم توسط والدین، در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همایش "بررسی سقط جنین از دیدگاه مکاتب اخلاق پزشکی" در راستای عطف به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با توجه به اهمیت مقوله کاهش جمعیت، جلوگیری از سقط جنین فرزندان سالم توسط والدین، تبعات جسمی، روحی و احکام فقهی مرتبط با سقط جنین به همت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

دکتر محسن رضایی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، حجت الاسلام والمسلمین مزروعی از اساتید حوزه، حجت الاسلام والمسلمین آل بویه و سرکار خانم دکتر آب زاده عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم در این همایش به ایراد سخن پرداختند.

گروه‌های مخاطب شرکت کننده در این همایش گروه پزشکی، بهداشت، درمان و روانشناسان بودند که به منظورافزایش دیدگاه این افراد نسبت به سقط جنین از دیدگاه اسلامی، فقهی و اخلاق پزشکی انجام شد تا در صورت مراجعه مادران سالم جهت سقط آمادگی‌های لازم را داشته باشند.

مادران باردار در صورت مراجعه به این گروه‌های هدف، به مرکز نفس که هدفش نجات فرزندان از سقط هست ارجاع داده می‌شوند تا با توجه به نوع حمایت و راهنمایی‌هایی که نیاز هست از ابعاد و جنبه‌های مختلف فقهی و حوزوی، پزشکی، مالی و اقتصادی و روانشناختی تحت پوشش قرار گیرند.

شایان ذکر است؛ مرکز نفس یک فعالیت مردمی و خودجوش با هدف حمایت‌های مشاوره‌ای، درمانی و فقهی برای پیشگیری از سقط جنین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha