دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سفر رهبر طریقت تیجانیه بورکینافاسو به ایران

حوزه/ در پی سفر شیخ محمد میگا ثانی، رهبر طریقت تیجانیه کشور بورکینافاسو به ایران بسیاری از رسانه ها و سایت های خبری در این کشور و سایر کشورهای منطقه غرب آفریقا این رویداد را بسیار خوب و سازنده معرفی کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ محمد میگا ثانی، رئیس زاویه مادر کشور بورکینافاسو و سر سلسله جدید طریقت تیجانیه در این کشور، پنجشنبه شب گذشته با پروازی ویژه و مستقیم فرودگاه بین المللی واگادوگو را با مقصد تهران ترک کرد و در بدو ورود به ایران با استقبال گرم مسئولین و اتباع کشور بورکینافاسو در ایران مواجه شد.

وی در جریان اقامت چند روزه خود در ایران با برخی از مسئولین و مدیران ارشد کشور همچون آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور دیدار و گفت‌وگو کرد که جمعی از رسانه های این کشور به نحوی شایسته این رویداد را پوشش خبری دادند.

لازم به ذکر است، دکتر محمد مایگا در طول سفر خود همچنین با اعضای انجمن طلاب بورکینافاسو در ایران موسوم به جمعیت نسیم الهدی و خانواده های ایشان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

بازتاب سفر رهبر طریقت تیجانیه بورکینافاسو به ایران

بازتاب سفر رهبر طریقت تیجانیه بورکینافاسو به ایران

بازتاب سفر رهبر طریقت تیجانیه بورکینافاسو به ایران

بازتاب سفر رهبر طریقت تیجانیه بورکینافاسو به ایران

دکتر محمد میگا ثانی

محمد میگا ثانی، بزرگ طریقت تیجانیه در کشور بورکینافاسو (واقع بر کرانه غربی صحرای آفریقا) در ژانویه سال ۱۹۷۳ در شهر قاهره کشور مصر دیده به جهان گشود.

وی از همان ابتدای کودکی علوم قرآنی را نزد پدر بزرگش شیخ سیدی محمد اول که از علمای بنام مصر در زمان خود بود فرا گرفت و سپاس به منظور گذراندن دروس ابتدایی راهی کشور ساحل عاج شد و همچنین دروه های متوسطه و دانشگاه خود را نیز در کشور لیبی پشت سر گذاشت.

وی نهایتا توانست مدرک دکترای خود را از دانشگاه الزیتونه کشور تونس در شاخه علوم قرآن و حدیث کسب کند و با توجه به سال ها مجاهدت و تلاش های وی در مسئله برقراری صلح پایدار در آفریقا از سوی برخی از دولت های آفریقایی به وی نشان (همزیستی مسالمت آمیز مذهبی در جنوب صحرای آفریقا) اهدا شد.

وی همچنین سال ها بعد موفق به کسب مدرک دکترا در رشته ارتباطات و علوم مدرن از دانشگاه سوربن فرانسه شد و در حال حاضر تسلط کامل بر زبان های عربی، فرانسه، انگلیسی، اسپانیولی و برخی از گویش های محلی آفریقایی دارد.

در نهایت محمد میگا ثانی، چند روز پس از مرگ پدرش شیخ ابوبکر میگا ثانی (در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۱) که رهبر طریقت تیجانیه در دوران خود بود، جانشین پدر گشت و مسئولیت رهبری حدود بیش از ۱۰ میلیون مسلمان تیجانی مسلک در کشور بورکینافاسو را عهده‌دار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha