دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حسین امیدی

حوزه/ مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس از فعالیت هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام حسین امیدی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن روز جهانی مسجد برگزار شد، اظهار کرد: به پیشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با تصویب وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی در اجلاس تهران، ۲۱ آگوست مصادف با سالگرد آتش زدن مسجد «الاقصی» توسط رژیم صهیونیستی، به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.

وی در ادامه جایگاه مسجد الاقصی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان بوده و در اسلام، دومین مسجد به شمار می‌آید و از نظر درجه اهمیت، پس از مسجد «الحرام» و مسجد «النبی (ص)» قرار می‌گیرد و از جایگاهی والا برخوردار است.

مدیر ستاد کانون های مساجد فارس به نکاتی پیرامون مساجد اشاره و خاطرنشان کرد: مطالبی مانند تبیین مطالبات و نیاز های مسجد، مرور وضعیت گذشته و حال مساجد، بررسی نقش مساجد در جامعه و زندگی مردم، تکریم نیرو های فعال در مساجد، توجه به آبادانی معنوی و فیزیکی مساجد و تلاش برای بهبود برنامه های فرهنگی مساجد باید در روز جهانی مسجد مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه معنوی مساجد عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در مناسبت های مختلف بر عمران معنوی مساجد تاکید داشته اند چرا که مساجد بر اینکه جایگاه ارتباط انسان با پروردگار و عبادت است از صدر اسلام به عنوان مرکز تصمیم‌گیری ‌های مهم اجتماعی و سیاسی است، از این رو باید با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از ابزارهای فرهنگی، هنری، عمران و معنوی مساجد را تقویت کرد.

حجت الاسلام امیدی با بیان اینکه باید از ظرفیت مساجد برای جذب قشرهای مختلف مردم و تبلیغ مفاهیم بلند و معارف ناب اسلامی استفاده کرد، بیان داشت: بهره‌گیری کامل کرد از ظرفیت های مساجد می تواند از بسیاری آسیب ها جلوگیری کرد.

مدیر ستاد کانون های مساجد فارس به فعالیت هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد، گفت: این کانون ها دارای مجوز فعالیت از ستادهماهنگی کانون های مساجد کشور که تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کند، هستند و در طول سال به ویژه اوقات فراغت برنامه های متنوعی در موضوع های مختلف برای همه اقشار مردم به ویژه جوانان و نوجوانان برگزار می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha