جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / با توجه به وضعیت سخت و نبود آب در سطح شهر و ایجاد مشکلاتی برای شهروندان همدانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان با دعوت از تعدادی از مدیران شهری، ضمن دریافت گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته، بر لزوم اطلاع رسانی صحیح و حضور در بین مردم و تلاش برای سرعت بخشیدن در رفع مشکلات جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با توجه به وضعیت سخت و نبود آب در سطح شهر و ایجاد مشکلاتی برای شهروندان همدانی، صبح امروز نماینده ولی فقیه در استان همدان با دعوت از تعدادی از مدیران شهری، ضمن دریافت گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته، بر لزوم اطلاع رسانی صحیح و دقیق و حضور در بین مردم و تلاش برای سرعت بخشیدن در رفع مشکلات جامعه تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در این جلسه، با بیان اینکه اقدامات و فعالیت‌های جهادی برای رفع مشکل بی‌آبی در همدان، در حال انجام است، اظهار داشت: امروز دنبال مقصر گشتن، هیچ فایده‌ای ندارد و تنها وظیفه امروز ما تلاش برای رفع مشکلات مردم است.

وی با اشاره به اینکه البته لازم بود تا بعضی از مشکلات از قبل پیش بینی و جلوگیری شود، مطرح کرد: به خاطر دارم که در تابستان سال گذشته پیش این بود که آب تا شهریور ماه تمام می‌شود و لذا مشکل امروز، در حدود یک و نیم سال است که با آن مواجهیم، اما متاسفانه اقدام خاصی در این مدت صورت نگرفته است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه باید برای این مشکل تدبیر اندیشیده می‌شد، مطرح کرد: حال که این اتفاق نیفتاده، چه اشکالی دارد مسئولان از مردم عذر خواهی کنند.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی برای رفع مشکل آب در همدان، خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی نیاز است تا متولیان در بین مردم حضور داشته باشند و ضمن مشاهده مشکلات مردم از نزدیک، نسبت به توزیع عادلانه آب در مناطق مختلف شهری دقت داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تقدیر از همراهی و همکاری برخی از کشاورزان در اختصاص چاه‌های آب برای تامین آب شرب شهر، گفت: از دیگر کشاورزان همدانی می‌خواهیم تا با قرار دادن چاه آب خود برای استفاده هم شهریان، با مجموعه آبفا همکاری لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: مسئولان نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند که ممکن است این مشکلات استمرار داشته باشد و لذا تا رسیدن آب تالوار به سطح شهر همدان، نیازمند تدبیر درست و دقیق متولیان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه اگر شرایط به همین روال پیش برود، ضروری است تا مراکزی که آب ندارند شناسایی شود، یادآور شد: این حداقل کاری است که می‌شود برای مردم انجام داد و تانکرهایی را برای آب رسانی به مردم به مناطق مختلف اعزام کرد.

وی با تاکید بر لزوم معرفی یک نفر به عنوان سخنگو در همدان، گفت: گاهی از موارد وعده‌هایی که از افراد مختلف شنیده می‌شود با یکدیگر متفاوت است و لذا باید مراقب بود تا در کنار مشکل نبود آب، مردم با مشکل خلاف وعده نیز مواجه شوند.

امام جمعه همدان با اشاره به تماس‌های مکرر مردم با دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان، خاطر نشان کرد: شرایط برای مردم بسیار سخت است و بنده از طرف همه مسئولان استان، از مردم عذرخواهی می‌کنم.

وی ادامه داد: امروز مردم، از ما آب می‌خواهند، این که تا چه ساعتی جلسه برگزار شده و چه افرادی حضور داشتند، برای مردم مهم نیست، مهم خروجی جلسه و رفع مشکل آب مردم است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha