چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مرکز زبان حوزه قزوین

حوزه/ دوره مکالمه عربی ویژه اربعین به همت ارتباطات و بین الملل حوزه علمیه استان قزوین در محل مرکز زبان و فرهنگ حوزه علمیه قزوین در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا مدیر حوزه علمیه استان قزوین صبح امروز در افتتاحیه دوره مکالمه زبان عربی ویژه اربعین حسینی در جمع شرکت کنندگان در دوره، به اهمیت آموزش مکالمه و تسلط به زبان دوم به فرمان جهاد تبیین مقام معظم رهبری اشاره و عنوان کرد: دشمن به دلیل ترس از افزایش آثار اربعین از شعاع دو کشور اسلامی ایران و عراق، از حرکت اربعینی سیدالشهداء می ترسد. لذا با توجه به باز بودن فضای تبلیغی در سفر اربعین و حضور ملیت های مختلف، می توان با آموزش زبان دوم به جهاد تبیین پرداخت و مکتب سیدالشهداء را به جهانیان معرفی کرد.

وی ادامه داد: بدخواهان اسلام و مسلمین به صورت مذبوحانه در تلاش هستند تا بین ایران و عراق عداوت و دشمنی ایجاد کنند. آنها با برجسته کردن اختلافاتی که در گذشته بوده، تلاش هستند بین دو ملت شیعه و مومن اختلاف ایجاد کنند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: اگر خدای ناکرده دشمنان در کوشش خود برای اختلاف افکنی موفق شوند و بین دو ملت بزرگ باب دشمنی را باز کنند، علاوه بر اینکه اقتدار اندیشه شیعه کاهش می یابد، مجددا حرکت اربعینی و مکتب سیدالشهدا(ع) را برای مدتی عقیم خواهند گذاشت. اگر اختلافات توسعه پیدا کند، بار دیگر مسیر سفر اربعین و زیارت کربلا بسته می شود و توفیقات به دست آمده و آثار حرکت سید الشهدا و روشنگری های آن، از بین می رود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی خطاب شرکت کننده در این دوره بیان کرد: می توانید در مسیر پیاده روی اربعین با ارتباط گیری با مردم عراق، بر دوستی ها بیافزایید و اجازه عداوت و تفرقه اندازی ندهید.

لازم به یادآوری است دوره مکالمه ویژه اربعین در ۱۰ جلسه‌ی دو ساعته طراحی شده و ضمن آموزش اصطلاحات و لغات رایج در مسیر اربعین، به فرهنگ و آداب رسوم مردم عراق می پردازد.

انتهای پیام/

برگزاری دوره مکالمه زبان عربی ویژه اربعین در قزوین

برگزاری دوره مکالمه زبان عربی ویژه اربعین در قزوین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha