دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ همایش تجلیل ازپیرغلامان امام حسین (ع) منطقه کاشان

نماینده ولی فقیه در کاشان با قدردانی از برگزار کنندگان همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی به واقعه عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: در حادثه کربلا از بچه شش ماهه تا غلام ۹۰ ساله در برابر دستگاه جبار یزید هیچ کدام عزت خودشان را از دست ندادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی، شامگاه سه شنبه در همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل، در سالن آزادی دانشگاه کاشان، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) با اشاره به جایگاه و ارزش پیسکسوتان در اسلام، تصریح کرد: بر اساس روایات اگر کسی فرد سالخورده ای را که محاسنش سفید شده باشد تکریم کند مانند آن است که خدا را احترام کرده است، خصوصا اگر پیرغلام امام حسین (ع) باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با قدردانی از برگزار کنندگان همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی، به واقعه عاشورای حسینی اشاره و تصریح کرد: در حادثه کربلا از بچه شش ماهه تا غلام ۹۰ ساله در برابر دستگاه جبار یزید هیچ کدام عزت خودشان را از دست ندادند.

وی به غوغایی که علی اصغر شش ماهه در جهان به پاکرده اشاره کرد و افزود: با برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی همه ساله در اولین جمعه ماه محرم، نه فقط در ایران بلکه در دنیا زمینه بیشتر گرایش بیشترمردم جهان را به دین اسلام و تشیع فراهم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: در حالی که انگلیس خبیث اجازه برگزاری مراسم قمه زنی را با حفاظت پلیس می دهد، ولی به دلیل تاثیرگذاری بسیار زیاد مراسم شیرخوارگان حسینی، مانع برگزاری این مراسم معنوی می شود.

وی، به نقش حضرت رقیه (س)کودک سه ساله شام در محاکمه دستگاه یزید اشاره و یادآورشد: وقتی سر مبارک امام حسین (ع) را در طبق، جلوی این طفل سه ساله گذاشتند با دو سه جمله سخن گفتن با پدرش، یزید را محاکمه کرد.

امام جمعه کاشان به برخورد قاطع حضرت امام باقر(ع) در سن ۴ سالگی با یزید اشاره و تصریح کرد: وقتی یزید به مشاورین خود می گفت با اسرای کربلا چه رفتاری داشته باشم و آنها گفتند گردن همه آنها را بزنید امام باقر(ع)۴ ساله بلندشد به یزید گفت مشاورین تو از مشاورین فرعون بدترند چون آنها به فرعون نگفتند گردن موسی و هارون را بزن، بلکه به آنها مهلت دادند.

امام جمعه کاشان تصریح کرد : امام باقر(ع) با اشاره سخنان پیامبراکرم(ص) مبنی بر اینکه که هر کس دستش به خون انبیاء و اولیا آلوده شود حلال زاده نیست، گفت: آن حضرت به یزید فرمود تو از تمام حاکمان دنیا ظالم تری.

وی در پایان با بیان اینکه هیچ کدام از اسرای کربلا با یزید کنار نیامدند، خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه امام سجاد (ع) و حضرت زینب(س) اسیر دستگاه یزید بودند، ولی در واقع یزید در دست آنها اسیر، ذلیل و خوار بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha