شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسمین قریشی گفت: متأسفانه دستگاه های نظارتی در گذشته بر کارهای مدیران یا نظارت نداشتند و یا ضعف در این مسئله وجود داشت و افراط و تفریط در این امر موجب بروز مشکلات می شود و لازم است ریاست قوه قضائیه یک تیم قوی به استان بفرستند و برای همیشه این مشکل حل بشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در خطبه های نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، به روز پزشک و بزرگداشت ابن سینا اشاره کرد و اظهار داشت: این که روز بزرگداشت ابوعلی سینا را روز پزشک نام گذاری کردند به خاطر شخصیت معنوی ابوعلی سینا بود که طبابت را با دین و معنویت در هم آمیخته بود.

وی افزود: نباید پزشکی و درمان وسیله جمع آوری ثروت باشد و باید از آن در جهت وظیفه شرعی انسانی استفاده شود و لذا انتظار داریم اطباء محترم به این مسئله دقت کنند که خداوند فرصتی برای خدمت به خلق به آن ها داده است.

امام جمعه ارومیه در ادامه به هفته دولت اشاره و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی و شهید باهنر، اضافه کرد: این که کار اجرایی دست شخصی باشد توفیق الهی است و نعمت بزرگی برای دولتمردان است که بتوانند با خدمت به مردم آخرت خود را آباد کنند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر مباحث اساسی انقلاب و تلاش برای مردمی شدن دولت تأکید دارند و لذا باید دولتمردان به این امر توجه کنند و در راه اعتلای انقلاب شب و روز تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: رهبر انقلاب بر تکیه دولت بر ارزش های اساسی انقلاب که عدالت یکی از آن هاست تاکید دارند و باید یک دولت کاملا مردمی شکل گیرد و همانگونه که رئیس جمهور محترم در جهت حل مشکلات مردم شب و روز تلاش می کند بدنه دولت نیز همین قدر تلاش کنند تا مشکلات حل شود.

وی در ادامه افزود: به نظر می رسد در اطلاع رسانی فعالیت ها و خدمات دولت ضعف جدی وجود دارد و لازم است برای جلب اعتماد مردم و مقابله با جنگ روانی دشمن، فعالیت ها و تلاش دولتمردان به مردم منعکس شود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در ادامه به مشکلات ارومیه و آذربایجان غربی اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مشکلاتی که در ارومیه با آن درگیر هستیم کمربندی دوم ارومیه است و طبق گزارش مسئولین ۸۰ درصد کار پیش رفته و بقیه آن به خاطر اندک مشکلات باقی مانده و باید مسئولین با هماهنگی هم این مسئله را حل کنند.

وی ادامه داد: ترمینال بین شهری و میدان میوه و تره بار از دیگر مشکلاتی است که چندین سال است مسئولین قول دادند آن را حل کنند، اما به جایی نرسیده است. اداره کل شهرسازی باید با تمام توان در کنار دیگر مدیران قرار بگیرد و آن را حل کنند؛ با ایراد گرفتن که کار درست نمی شود باید راه حل پیدا کنند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: مدیریت ضایعات چهره شهر ارومیه را مخدوش کرده است و مدیران شهری، شورا و شهرداری باید برای مدیریت آن برنامه ریزی داشته باشند.

وی افزود: متأسفانه دستگاه های نظارتی در گذشته بر کارهای مدیران یا نظارت نداشتند و یا ضعف در این مسئله وجود داشت و افراط و تفریط در این امر موجب بروز مشکلات می شود و یکبار مدیران جمع بشوند و خط قرمز ها را مشخص کنند. متاسفانه به خاطر ضعف های گذشته امروز به قدری هر روز بازخواست می کنند که مدیر دل و جرأت کار پیدا نمی کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی عنوان داشت: لازم است ریاست قوه قضائیه یک تیم قوی به استان بفرستند و برای همیشه این مشکل حل بشود. نمی شود که برای کوچکترین مسئله مدیر وقت بگذارد و توضیح بدهد و در برابر کارهای اشتباه مدیران قبلی هم پاسخگو باشد و ضعف نظارت ها و یا عدم آن در دوره های گذشته را به گردن بگیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha