جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه مسئله سلامت آب شرب خط قرمز همه مسئولان است، گفت: اگر آب شرب همدان توسط علوم پزشکی تایید نشود، به هیچ وجه در مدار قرار نخواهد گرفت، چرا که سلامتی مردم قابل تعارف نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با اشاره به مشکل آب رسانی در همدان، اظهار داشت: پس از ایجاد این بحران دولت بودجه خوبی را برای این مسئله قرار داده است که لازم است مسئولان استانی نسبت به اصلاح زیرساخت‌های توزیع آب شهری توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: شرایط فعلی بهترین زمان است تا شبکه توزیع آب در همدان اصلاح شود، چرا که بسیاری از موارد شاهد هدر رفت آب هستیم و لازم است با انجام مطالعات، در نحوه مصرف مدیریت مورد نیاز اعمال شود.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه مسئله سلامت آب شرب خط قرمز همه مسئولان است، خاطرنشان کرد: به هیچ وجه اگر آب شرب همدان توسط علوم پزشکی تایید نشود در مدار قرار نخواهد گرفت، چرا که سلامتی مردم قابل تعارف نیست.

به هیچ وجه اگر آب شرب همدان توسط علوم پزشکی تایید نشود، در مدار قرار نخواهد گرفت

وی با بیان اینکه در انجام طرح‌های عمرانی و توسعه نیازمند توجه به آینده پژوهی هستیم، گفت: در انجام پروژه‌های مختلف نباید تنها به فکر امروز باشیم و لازم است که شرایط سال‌های بعد نیز مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به دیدار هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: مقام معظم رهبری در کنار توفیقاتی که دولت در یکسال گذشته داشته بر لزوم حل مشکل مسکن تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید برای عقب افتادگی‌هایی که در این عرصه وجود دارد، به صورت ویژه توجه کنند، یادآور شد: در بحث وام ودیعه مسکن نیز متاسفانه مردم به سختی می‌توانند آن را دریافت کنند و یا اینکه دریافت آن به ماه‌های بعد محول می‌شود، در حالی که امروز مردم نیاز به دریافت این مبلغ دارند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه خدمات دولت باید در بدنه جامعه ظهور و بروز داشته باشد، گفت: دولت زحمات فراوانی را کشیده است، اما لازم است تا این خدمات در جامعه دیده شود.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دولت نباید موجب ناهنجاری در جامعه شود، یادآور شد: انتظار مردم از این دولت بیشتر است و لازم است برنامه‌ریزی‌ها به نحوی باشد که به توسعه ناهنجاری منجر نشود.

روحانیت باید همیشه در کنار مردم و وکیل مدافع مردم باشد، همانند آیت الله ناصری

امام جمعه همدان با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله ناصری، تشییع جنازه این استاد اخلاق را درس بزرگی برای دشمنان عنوان کرد و اظهار داشت: اینکه بیش از ۳۰۰ هزار نفر در تشییع پیکر آیت الله ناصری شرکت کردند، تاکید دوباره بر ارتباط صمیمانه بین مردم و روحانیت و نشان از شکست دشمن در پروژه ایجاد فاصله بین روحانیت و مردم است.

وی تصریح کرد: البته این مراسم، تذکری به جامعه روحانیت نیز می‌باشد، چرا که روحانیت باید همیشه سلوک مردمی داشته باشد، در کنار مردم و وکیل مدافع مردم باشد، همانند آیت الله ناصری که همیشه در کنار مردم حضور داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه روحانیت در ماجرای آبرسانی در همدان، همانند دیگر شرایط سخت حضور خوبی در میدان داشتند، گفت: طلاب جهادی در کنار نیروهای جهادی و دانشجویان حضوری پر شور داشتند.

برخی تسهیلاتی که بانک ارائه می‌دهد، به علت وجود فاکتورهای صوری، منجر به ربا می‌شود و شرعا اشکال دارد

وی به تشریح مشکلات بانکداری پرداخت و یادآور شد: از مشکلاتی که در قانون عملیات بانکداری با آن روبرو هستیم، عدم بروز رسانی این قانون است که از سال ۶۳ مصوب و تا به امروز دستخوش تغییراتی نشده است.

امام جمعه همدان افزود: یکی از مشکلات، برخی تسهیلاتی است که بانک ارائه می‌دهد و به علت وجود فاکتورهای صوری، منجر به ربا می‌شود و شرعا اشکال دارد و مشکل دوم نیز، عدم اجرایی بودن این قوانین است.

وی با بیان اینکه امروز بانک‌ها خلق پول انجام می‌دهند، مطرح کرد:با این کار ضمن آنکه ثروت عظیمی به دست می‌آورند، نقدینگی در جامعه افزایش پیدا می‌کند که نتیجه آن تورم در جامعه و برای مردم خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه بانک‌ها به بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شده‌اند، یادآور شد: بانک در شرایط فعلی خود را رقیب تولید کننده می‌داند و لذا اکثر تولید کنندگان با بانک‌ها دارای مشکل هستند، البته این مشکل با قانون و سیستم بانکداری است نه فرد یا اشخاص خاص.

لازم است تا مجلس در اصلاح ساختار قانون عملیات بانکداری اسلامی از نظر اقتصاددانان اسلامی بهره ببرد

وی با تقدیر از اقدام اخیر مجلس در اصلاح قانون بانکداری، اظهار داشت: هرچند انجام این اقدام باید سال‌های گذشته و در دوره‌های قبل اتفاق می‌افتاد، اما بازهم قابل تقدیر است، چرا که کار اصلی مجلس اصلاح این قوانین و مشکلاتی است که برخی از قوانین در جامعه برای مردم ایجاد می‌کند، نه برخی کارهای روز مره.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه شاهد تفاوت فاحشی بین رشد نقدینگی و میزان تولید در کشور هستیم، گفت: لازم است که مجلس دقت بیشتری داشته باشد و از نظر اقتصاددانان اسلامی بهره ببرد.

وی ادامه داد: البته نباید عجله کرد و باید مراقب بود که این قوانین هم از نظر شرعی مشکل نداشته باشد و هم توجیه اقتصادی داشته باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha