شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
استاندار

استاندار اصفهان گفت: امروز ما از گوهر ارزشمندی چون انقلاب اسلامی بهره مندیم و ارزش واقعی آن را تنها زمانی درک می کنیم که پا را فراتر از این مرز و بوم بگذاریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، سید رضا مرتضوی پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه، اظهار کرد: نباید در عرصه رسانه، به فضای بین المللی ببازیم.

وی با برشمردن برخی قابلیت های اصحاب رسانه ایران و استان تصریح کرد: رسانه ها از ظرفیت های خود برای ارتقاء، پیشرفت و آبادانی کشور و نظام حداکثر استفاده را به کار ببرند .

استاندار اصفهان عنوان کرد: رسانه‌ها در بیان انتقادات خود نسبت به عملکرد نظام رعایت انصاف و عدل را بکنند؛ شاید دنیا و افق مطلوب ما با وضع موجود، امور مملکتی و استان تفاوت و فاصله دارد ولی نباید اجازه دهیم کشور و نظام توسط دیگران خرابه معرفی شود.

وی اظهار کرد: امروز ما از گوهر ارزشمندی چون انقلاب اسلامی بهره مندیم که ارزش واقعی آن را تنها زمانی درک می کنیم که پا را فراتر از این مرز و بوم بگذاریم، آنگاه قدر و منزلت انقلاب را متوجه می شویم.

مرتضوی ابراز کرد: مراقب باشیم رسانه های بیگانه به بهانه نشان دادن نقطه آمال و آرزو، مولفه های قدرت نظام را نشانه نروند .

وی ضمن ارائه گزارش کامل از کارکرد قریب به یکساله خود در استان و تشریح ابعاد مختلف عملکردی خاطرنشان کرد: توجه به آحاد مردم و اقصی نقاط کشور خاصه مناطق محروم، سیاست دولت سیزدهم است، براین اساس تا امروز ۱۲سفر شهرستانی با ۳۷۰مصوبه انجام شده که همگی در راستای سیاست دولت برای رسیدگی میدانی به رفع مشکلات آحاد مردم بوده و ارتقای مسایل مختلف زیربنایی در زمینه راه و رفاهی، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی را شامل می شود.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه پیشرفت ۵۰درصدی برخی از مصوبات را تا امروز شاهدیم، تاکید کرد: یکی دیگر از سیاست های دولت که در استان هم پیگیری مجدانه شده، رفع موانع تولید و فعال کردن بنگاه های راکد اقتصادی است، در این راستا بالغ بر ۲۰۰ بنگاه راکد استان، فعال شدند که قریب به ۶هزار نفر در این بنگاه ها مشغول کار هستند.

وی ضمن تشریح تلاش همه جانبه تیم مدیریتی استان برای رفع مشکلات، گفت: با وزرا و معاونین مختلف دولت و شخص رئیس جمهور دیدار داشته ایم و رایزنی ها برای انجام امور انجام شده است.

مرتضوی با تأکید براینکه اگر احیاناً اطلاع رسانی کمی از اتفاقات و برنامه ها انجام می شود، دلیل بر عدم پیگیری دغدغه های مردم نیست، اظهار کرد: سیاست ما کمتر حرف زدن از کارهای انجام نشده و عملگرایی برای حصول نتیجه مطلوب مبتنی بر تلاش است.

استاندار اصفهان در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری حوزه در زمینه اقدامات و سیاست ها در عرصه مسائل فرهنگی، استفاده از ظرفیت های روحانیون استان و کمک به حوزه علمیه اصفهان در امر بهسازی و مرمت و نگهداری از ابنیه تاریخی موقوفه حوزه، گفت: در حوزه مباحث فرهنگی استان این نقد وارد است که شورای فرهنگ عمومی باید منظم تر تشکیل شود و آورده ای برای مردم داشته باشد .

وی بیان کرد: قطعا برنامه ریزی برای برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی استان را در اولویت ها قرار می دهیم و به مسائل، کاربردی تر نگاه می کنیم.

مرتضوی ادامه داد : یکی از اقداماتی که برای ساماندهی مسائل فرهنگی استان انجام داده ایم، راه اندازی کارگروه جوانی جمعیت و خانواده است که پرداختن به سبک زندگی در دل آن قرار دارد.

وی اظهار کرد: ساماندهی وضعیت خانواده ها و پرداختن به اصلاح سبک زندگی ریشه اغلب مسائل و معضلات فرهنگی در جامعه امروز است.

استاندار اصفهان در پاسخ به چگونگی کمک مدیریت استان به حوزه علمیه برای مرمت ابنیه تاریخی، گفت: ما میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی استان را به یک چشم نگاه کرده و هویت چندصد ساله استان تلقی می شود.

وی عنوان کرد: درصدد تاکید بر اجرای رویکرد ایجاد متولی برای اماکن و خانه های تاریخی بدون استفاده هستیم، چرا که اعتقاد داریم حتی با مرمت و بهسازی ابنیه تاریخی، دوام و بقای زیادی نخواهند داشت و باید متولیان روزانه وضعیت آنهارا پیگیری کنند.

مرتضوی در ادامه افزود: قطعا نوع برخورد با رسانه ها از سوی مدیران استانی خط قرمز مدیریت استان است، البته درخواست داریم، رسانه ها مراقب کسانی باشند که درصدد خدشه به ساحت اطلاع رسانی صادقانه هستند.

وی افزود: در یک سال اخیر گره هایی چند ده ساله استان باز شد که شیرینی آن در کام مردم نشسته است؛ ایمن سازی و استاندارد سازی ۲هزار کلاس و تکمیل ۱۰۱طرح آموزشی از آن جمله آنها است.

استاندار اصفهان متذکر شد: سهم استان اصفهان در نهضت ملی مسکن ۲۳۰هزار مسکن است، اما بالغ بر ۴۲۰هزار نفر از مردم استان ثبت نام کرده اند، ولی طبق برآورد اولیه فقط حدود ۱۵۰هزار نفر حائز شرایط دریافت مسکن ملی هستند و ۷۰درصد زمین های این افراد تعیین تکلیف شده است.

وی ابراز کرد: در بحث پروژه های آبرسانی که از اولویت های استان است، یک طرح جامع آب از سوی شخص رئیس جمهور تایید و در حال پیگیری است؛ طرح جامع آبرسانی استان مراحل نهایی مطالعات خود را طی کرده و در مرحله آغاز اجرای عملیات است.

مرتضوی اظهار کرد: پروژه آبرسانی از خلیج فارس تا فلات مرکزی و اصفهان به مرحله کلنگ زنی و اجرا رسیده است. تمرکز بر ذخایر منابع آب داخل استان از دیگر راهکارهای احیای زاینده رود است و تأکید داریم پروژه اجرای استفاده از منابع آبی جنوب استان حتما تا چندماه آینده آغاز شود.

وی تأکید کرد: احیای دائمی جریان زاینده رود برنامه اصلی مدیریت استان است؛ فرونشست زمین را هم تهدید اصلی میراث کهن اصفهان می دانیم. همچنین برای تمرکز بر حوزه میراث فرهنگی ، کمیته گردشگری و اقتصادی را در استان راه اندازی شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha