پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پدافند

امیر سرتیپ حدادی گفت: در حال حاضر سامانه‌های مختلف موشکی در بردهای عملیاتی کوتاه، متوسط و بلند با دستان پر قدرت نیروی انسانی متخصص و با ایمان با ماموریت صیانت و حراست از آسمان ایران آماده انجام وظیفه هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، امیر سرتیپ دوم علی حدادی سامانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به دهم شهریور ماه، چهاردهمین سالروز تشکیل نیروی پدافند هوایی به دستور رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: در راستای تولید امنیت قلمرو هوایی کشور و صیانت از آسمان حریم ولایت پدافند هوایی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه صیانت و حراست از هوا و فضای کشور در برابر هر پرنده مخاصم از اولویت های نیروی پدافند هوایی است، ابراز کرد: بزرگترین افتخار آن است که فرمانده پدافند هوایی، فرمانده کل قوا، بزرگترین سرمایه اجتماعی آن، پشتوانه مردمی قدرشناس و بالاترین سرمایه معنوی آن ایمان و اعتقاد الهی کارکنان ولایی است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با اشاره به پیشرفت های متعدد پدافند هوایی در ۱۴ سال گذشته، گفت: ذات و ماهیت افکار و نقشه های دشمنان را در طول چهل ساله گذشته به خوبی آشنا هستیم و با آگاهی از اینکه ممانعت از پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی در همه ابعاد هدف شوم دشمنان است تربیت و آموزش کارکنان مقتدر و با ایمان را در دستور کار قرار داده ایم.

وی تأکید کرد: با اطلاع و اطمینان بیان می‌کنم که پدافند هوایی آماده‌ترین سطح را از لحاظ نیروی متخصص و سامانه ای در اختیار دارد، درحال حاضر سامانه‌های مختلف موشکی در برد های عملیاتی کوتاه، متوسط و بلند با دستان پر قدرت نیروی انسانی متخصص و با ایمان با ماموریت صیانت و حراست از آسمان ایران آماده انجام وظیفه هستند.

امیر سرتیپ دوم حدادی قدرت پهپادی، سامانه های رصدی هوایی و توانایی جنگ الکترونیک از عرصه های قدرت پدافند هوایی دانست و عنوان کرد: در هیچ حوزه ای به کشوری خارجی وابسته نیستیم و در طول چند سال گذشته در حوزه طراحی، ساخت و نگهداری سامانه ها به خودکفایی رسیده ایم.

وی افزود: این خودکفایی بومی در حد قابلیت پاسخگویی به هر تهدیدی متخاصم است وبراین اساس پدافند هوایی ماموریت کشف، شناسایی، درگیری و انهدام هر تهدیدی را در حریم هوایی نظام جمهوری اسلامی دارد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی ابراز کرد: ترکیب و تولید سامانه های مختلف راداری توسط نیروها داخلی، محصولاتی را ایجاد کرده که تلفیق پذیری مهمترین مزیت آنان است، سامانه فرماندهی و کنترل پیشرفته ای که در نیروی پدافند هوایی استفاده می شود و در شبکه یکپارچه قرار گرفته کاملا بومی و طراحی و ساخت آن توسط نیروهای متخصص داخلی انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: عدم وابستگی باعث شده، امروز پدافند هوایی با صلابت و قدرت بدون تکیه به قدرت خارجی گام های موثری بردارد، نیروی پدافند هوایی یک قدرت آزموده شده است.

امیر سرتیپ دوم حدادی متذکر شد: دشمنان تجربه تلخ مواجهه خود با پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را از یاد نمی برند، نقض حریم هوایی و قصد ورود به فضای هوایی جمهوری اسلامی توسط هر پرنده متخاصم، خط قرمز و پدافند هوایی است.

وی ادامه‌داد: توقیف شناور های آمریکایی در خلیج فارس، نشاندن هواپیمای فوق استراتژیک ایساف دشمن، رهگیری روزانه صدها پرنده هوایی با سرنشین و بدون سرنشین در اطراف قلمرو هوایی ایران و اخطار قاطعانه به دشمنان خاصم و نشاندن هواپیمای تروریست ملعون ریگی از جمله تجربه های تلخ دشمن است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی رصد دائمی تحرکات روزانه هوای منطقه و غیر منطقه ای در صدها کیلومتر فراتر از مرزهای آبی و خاکی را شاهد زنده از قدرت بازدارندگی پدافند هوایی دانست و گفت: منطقه پدافند هوایی شهید اصفهانی یکی از ۹ منطقه پدافند هوایی است که آسمان یزد، چهارمحال و بختیاری و استان اصفهان را با وسعت بیش از ۲۴۰ هزار کیلومتر رصد، رهگیری و پایش هوایی می کند.

وی وجود مراکز هسته ای، انتظامی و نظامی، تجاری، اقتصادی و ۷۰۰ مرکز تولیدی خرد و کلان را از مصادیق حساسیت و اهمیت منطقه مرکزی تحت پوشش پدافند هوایی نصر اصفهان عنوان کرد و افزود:همزمان با انجام ماموریت های اصلی ۲۴ ساعته و لحظه ی، تلاش می شود نیروهای جان برکف پدافند هوایی در تمام حوادث و اتفاقات و مشکلاتی که در اقصی نقاط کشور ایجاد می شود با دارا بودن امکانات لجستیکی و نیروهای متخصص و متعهد در کنار مردم ایران باشند.

امیر سرتیپ حدادی کمک به مردم سیل زده خرم آباد و خوزستان، کمک به مردم زلزله زده سرپل ذهاب، تلاش برای نقطه یابی حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج و اعزام تیم های جهادی به مناطق محروم و ارسال تجهیزات و کمکهای غیر نقدی در سیل اخیر چهارمحال و بختیاری از جمله این عرصه ها برشمرد و بیان کرد:تعهد و تخصص در کنار یکدیگر در وجود نیروهای پدافند هوایی تجمیع شده است.

وی با اشاره به ظرفیت و امکانات علمی و دانش بنیانی که در این استان وجود دارد گفت: نیروی پدافند هوایی به لحاظ نیاز به مجهزترین سامانه ها از یک سو و اعمال تحریم‌های ظالمانه از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز ، نیازمند یاری جستن از نیروهای توانمند علمی و نخبگانی است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی متذکر شد: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان علمی کشور و بهره مندی از مجموعه صنعت و دانش در راستای انجام ماموریت ها در دستور کار است،امروز سامانه موشکی۳۷۳بسیار قوی تر و کارآمدتر از سامانه موشکی اس ۳۰۰توسط جوانان نخبه و متخصص داخلی ساخته و در شبکه پدافند هوایی قرار گرفته است.

وی یادآور شد:وجود چندین مرکز تعمیراتی، طراحی،ساخت و نگهداری از سامانه های مختلف تاکتیکی و بهره مندی از علم و دانش و ارتباط با دانشگاه های بزرگ صنعتی از دیگر وجوه تمایز منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha