یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی

حوزه/ امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: وحدت و انسجام همه قوا، خصوصا در استان یزد قابل تقدیر است و این انسجام باید برای حل مشکلات و تسهیل‌گری مردم به کار گرفته شود و در سراسر کشور نیز مورد توجه باشد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کاظم مدرسی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بخش مرکزی یزد که در روستای فهرج یزد برگزار شد، با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: یکی از اقسام و عرصه‌های مختلف تقوا، تقوای در قول که قرآن از آن به قول سدید به معنای استوار، محکم و غیر قابل نفوذ، تعبیر می‌کند، می‌باشد.

وی با بیان اینکه بر این مبنا سخن باید بر این ویژگی‌ها متمرکز شویم نه آنکه فقط الفاظ آن را به زیبایی بیان کنیم، گفت: این قول عرصه‌های مختلفی از جمله در خطبه‌های نماز جمعه، منزل، دادگاه و یا حتی در فضای مجازی را در بر می‌گیرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد، خاطر نشان کرد: ما حق نداریم بر اساس روایات، اگر کسی یک بی تقوایی را انجام داد به آن فاسد بگوییم، بلکه اگر فرد مؤمن است به آن فاسق و یا فاسد العمل می‌گوییم.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی در بخش دیگری، با یادآوری سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی که در محل نخست وزیری اتفاق افتاد، گفت: این واقعه را باید به عنوان یک جریان نفاق در نظر بگیریم، زیرا با وجود انقلاب اسلامی جریان نفاق هم برای انحراف از این مسیر ارزشمند پدید آمد، البته این جریان نه تنها دیروز که امروز و فرداها نیز هست و باید نسبت به آن بصیرت داشته باشیم.

وی از جمله مطالبات رهبر معظم انقلاب از دولتمردان را تکیه بر ارزش‌های اسلامی، تلاش برای تحقق دولت مردمی، خلوص نیت و تلاش مجاهدانه، اقدامات برنامه ریزی شده و مقابله با جنگ روانی و نرم دشمن برشمرد و افزود: از دیگر سو برخی اولویت‌ها باید به شکل ویژه مورد توجه مجموعه دولت سیزدهم و همه افراد مؤثر در کشور باشد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد، تلاش‌های دولتمردان در سراسر کشور، مخصوصا در استان یزد با وجود محدودیت‌ها را، قابل تقدیر دانست و گفت: دولتمردان در این مدت پرانگیزه و با شتاب و پر تلاش همت ورزیدند و این نکته قابل تقدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی خطاب به دولتمردان، با تاکید بر اینکه بازسازی انقلابی باید در دایره عقلانی صورت گیرد، مطرح کرد: در هشت سال قبل، به اسم اعتدال، جریان انقلابی لطمه‌های فراوانی دید که باید در این زمینه بازسازی صورت گیرد.

وی یکی دیگر از وظایف دولت سیزدهم را فساد ستیزی دانست و افزود: در عرصه‌های مختلف به ویژه عرصه‌های اقتصادی، از جمله بحث ۹۲ هزار میلیارد تومان که یکی از موضوعات اقتصادی روز است، باید زمینه‌های این جریان و خطای بزرگ را شناسایی کرد و با افراد و گروه‌هایی که در این فضا دخیل بوده‌اند، برخورد قانونی صورت گیرد و البته نتیجه آن نیز به اطلاع مردم برسد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد یکی دیگر از عرصه‌های فعالیت دولت سیزدهم را احیای امید و اعتماد در دل مردم دانست و گفت: همه ارکان و بخش‌ها باید این موضوع را اصل اساسی قرار دهند و اصل دیگر انسجام، اقتدار و اشراف دولت است.

حجت الاسلام و المسلمین مدرسی خاطر نشان کرد: وحدت و انسجام همه قوا، خصوصا در استان یزد قابل تقدیر است و این انسجام باید برای حل مشکلات و تسهیل‌گری مردم به کار گرفته شود و در سراسر کشور نیز مورد توجه باشد.

وی اظهار داشت: در موضوع فرهنگ و رسانه، جریان رسانه و فرهنگ انقلابی در یزد باید دایره خود را وسیع‌تر ببیند و با وسعت نظر و بدون تنگ نظری و نگاه سلیقه‌ای، افرادی که واجد شرایط حضور و اثرگذاری در جریان فرهنگ و رسانه هستند را برای استفاده از پتاسیل‌های مختلف و ایجاد جریان‌های مؤثر اجتماعی و انقلابی بیشتر مورد توجه قرار دهد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد، از مطالبات مردم را تحول در سیاست خارجی دانست که امروز محقق شده است و ادامه داد: آخرین مطالبه هم امتداد اصلاح و تغییر بخش‌هایی در فضای مدیریتی، بر مبنای عدالت و فسادستیزی و به نفع مردم است.

وی با یادآوری موضوع برجام در سیاست خارجی، گفت: مواظبت بر وقت کشی غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها و همچنین هوشیاری و برخورد با کسانی که به اصطلاح آشوبگرند و در نظم و امنیت کشور و مردم اخلال ایجاد می‌کنند لازم است تا مورد توجه باشد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد، اظهار داشت: یکی دیگر از مطالبات مردمی هم اولویت دادن به روستاهاست و در رابطه با کسانی که می‌خواهند صلب امنیت کنند، دستگاه قضایی و انتظامی در این زمینه با انسجام و هماهنگی اقدام نمایند، البته تا کنون نیز اقدامات شایسته‌ای صورت گرفته و مردم و گروه‌های مختلف نیز باید در این حوزه آگاهانه عمل و رفتار کنند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha