دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ل

حوزه / امام جمعه بادرود، با بیان اینکه دشمن می‌کوشد دستاوردهای ملت ایران دیده نشود، گفت: امروز بالغ بر ۱۶۰ کانال ماهواره‌ای تلاش دارند تا مردم ما را از نظام و رهبری دور سازند تا توانمندی‌ها و دستاوردهای ملت ایران دیده نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بادرود در مصلای این شهر ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) و ارتحال استاد اخلاق حوزه‌های علمیه آیت الله ناصری، اظهار داشت: جلسات وعظ این استاد اخلاق حوزه‌های علمیه مأمن و ملجاء برای اهل معنا و سلوک الی الله بود.

امام جمعه بادرود، با بیان اینکه بیان شیوا و دلنشین مرحوم آیت الله ناصری دل هر مومنی را جلا می‌داد، تصریح کرد: یاد حضرت ولیعصر(عج) در هر لحظه بر زبان این عالم بزرگ جاری بود و هر کسی به محضر ایشان مشرف می‌شد، توصیه بر ذکر شریف یا بن الحسن(عج) بود.

وی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره این عالم بزرگ، یادآور شد: پشتیبانی از انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری، خط جاری زندگی سراسر مبارک آیت الله ناصری بود.

حجت الاسلام قاسمی، در ادامه یوم الله ۱۷ شهریور را از جمله نمادهای مقاومت شجاعت و ایستادگی مردم قهرمان تهران در حکومت طاغوتی پهلوی دانست و گفت: به فرموده حضرت امام(ره) یوم الله ۱۷ شهریور، روز خداست.

امام جمعه بادرود، با بیان اینکه روز ۱۷ شهریور، گزارشگر جنایات رژیم طاغوتی است که با عنوان آزادی و استقلال کشور در مسیر حذف دین از جامعه دینی تلاش می‌کرد، اظهار داشت: ۱۷ شهریور روز ننگینی برای رژیم طاغوت و روز عزت و عظمت و اقتدار برای ملت ایران است.

وی تصریح کرد: شهادت شهیدان والا مقام در ۱۷ شهریور پایه‌های سست و عنکبوتی رژیم طاغوت را برای همیشه ویران کرد و سرانجام در ۲۲ بهمن ۵۷، خون این شهیدان به بار نشست و حکومت جمهوری اسلامی را جایگزین رژیم طاغوتی نمود.

امام جمعه بادرود، با اشاره به دیدار مسئولان دولت با مقام معظم رهبری، با بیان اینکه رهبری مهمترین توفیق دولت سیزدهم را زنده کردن امید و اعتماد در مردم مطرح کردند، گفت: معظم له در این دیدار با بیان عملکرد دولت و شخص رئیس جمهور، به مردم این احساس را دادند که دولت وسط میدان و مشغول کار است.

امام جمعه بادرود، خاطر نشان کرد: سرعت عمل و حضور در محل حوادث طبیعی و پیش بینی نشده به نشانه همدردی دولت با مردم، تاکید بر مراقبت جدی سه قوه در استمرار این تلاش آرامش بخش، برجسته کردن شعارهای انقلاب از جمله عدالت‌طلبی، حمایت از مستضعفان، پرهیز از اشرافی گری و استکبار ستیزی و مسئولیت پذیر بودن، از مهمترین توصیه‌های رهبری به دولت سیزدهم بود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این دیدار خطاب به دولتمردان فرمودند: «در یک سال اخیر شنیده نشد که دولت فرافکنی و بهانه تراشی کند و بگوید اختیار نداریم یا نمی‌گذارند»، به توصیه‌هایی برای فعالیت بهتر و خدمت رسانی به مردم اشاره کردند.

حجت الاسلام قاسمی، با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه توحید و اسلام شکل گرفته و ستمگران بسیج شده‌اند تا پرچم این نظام را پایین بکشند، گفت: خوشبختانه امروز جمهوری اسلامی ایران از بسیاری مخاطرات همچون اقدام نظامی و جلوگیری از توسعه اقتصادی که می‌تواند هر کشوری را به نابودی بکشاند، عبور کرده است.

وی به ناکار آمدی اقدامات نظامی مستکبران با ملت ایران اشاره کرد و گفت: دشمن وقتی می‌بیند قیام ملت ایران بر پایه توحید و اسلام بوده و تمدن‌ساز است، در تقابل دو جبهه حق و باطل، بسیاری از ابزارهای خود را ناکارآمد دانسته و تلاش دارد تا از ابزار جنگ شناختی و جنگ نرم استفاده کند.

امام جمعه بادرود، با بیان اینکه دشمن می‌کوشد دستاوردهای ملت ایران دیده نشود، یادآور شد: امروز بالغ بر ۱۶۰ کانال ماهواره‌ای تلاش دارند تا مردم را از نظام و رهبری دور کنند، تا توانمندی‌ها و دستاوردهای ملت ایران دیده نشود.

وی تصریح کرد: امروز دشمن تلاش دارد تا با تصویر سازی‌های کاذب و ارائه اسلام اموی، اسلام نبوی را از ذهن‌ها دور و در دل‌ها یأس و بدبینی ایجاد کند. ‌

حجت الاسلام قاسمی، با بیان اینکه دولت مردمی، امید و اعتماد را در دل‌ها زنده کرده است، گفت: امروز در رکاب رهبری بودن، زمینه‌ساز سعادت واقعی است. ‌

امام جمعه بادرود، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای یادآور شد: مذاکراتی قابل قبول است که منطقی، قدرتمندانه و عزتمندانه باشد، بنابراین طرف مقابل ما باید بداند که با نماینده چه کشوری و چه ملتی مذاکره می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت انقلابی و حزب اللهی ذره‌ای از مواضع اصولی و به حق خود کوتاه نمی‌آید، اظهار داشت: دشمن و طرف مقابل فکر می‌کند با هوچی گری و دروغ، می‌تواند به مقاصد شوم خود برسد.

حجت الاسلام قاسمی، تصریح کرد: دشمن بداند ملتی که بیش از چهار دهه در محاصره اقتصادی و تحریم با صبر و استقامت مقاومت کرده، با تأسی به فرمایشات مقام معظم رهبری خواهان یک توافقنامه عزتمندانه و شرافتمندانه است و هرگز و تحت هیچ شرایطی از مواضع اصولی و قانونی خود کوتاه نخواهد آمد.

حجت الاسلام قاسمی، در ادامه به اهمیت بُعد بین‌المللی راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: یکپارچگی دنیای اسلام «حب الحسین یجمعنا» به‌ معنای واقعی، بیانگر ابعاد بین‌المللی این کنگره بزرگ الهی است که همه ادیان و فرقه‌های مذهبی را زیر پرچم محبت امام حسین(ع) گردهم می‌آورد.

وی تصریح کرد: امروز امت بزرگ اسلامی بیش از هر زمان دیگری درد و رنج تفرقه را لمس می‌کند، اما احیای راهپیمایی و این جلوه کنگره اربعین، رنگ و جان تازه‌ای به‌مقوله وحدت مذاهب در اسلام و وحدت ادیان در دنیا داده است.

امام جمعه بادرود، با بیان اینکه در راهپیمایی اربعین حسینی غیر از جلوه‌های مذهبی، یک صف‌آرایی سیاسی و دیپلماتیک علیه جریان زر و زور و تزویر در عالم به نمایش گذاشته می‌شود، گفت: برگزاری موفق و مردمی و البته میلیونی راهپیمایی اربعین، نشان‌دهنده یک جلوه مهمی از اسلام ناب محمدی و در هم تنیدگی دین و سیاست در دین مبین اسلام است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha