یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نیلی پور

حجت الاسلام نیلی پور در رابطه با کسب مهارت در حوزه پرده‌خوانی گفت: یکی از راه‌هایی که می‌تواند مهارت مبلغین را در پرده‌خوانی قوی کند، این است که داستان‌هایی را در اختیار داشته باشید و مطالب را تبدیل به شعر کنید.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام مهدی نیلی‌پور، ظهر امروز در دومین روز کارگاه آموزش روایت‌گری و تعامل هنر در هیئت، بر مطالبه گری در حوزه عفاف و حجاب تأکید کرد و گفت: باید یک نهضت جدی در خصوص زنان و دختران ایجاد کنید چرا که اگر سراغ نسل جوان نروید و آنها را سازماندهی نکنید، دشمن برای آنها برنامه ریزی می کند.

وی در رابطه با کسب مهارت در حوزه پرده‌خوانی اظهار کرد: یکی از راه‌هایی که می‌تواند مهارت مبلغین را در پرده‌خوانی قوی کند، این است که داستان‌هایی را در اختیار داشته باشید و مطالب را تبدیل به شعر کنید.

حجت‌الاسلام نیلی‌پور به تبیین برخی از داستان‌های مربوط به پرده مهدویت پرداخت و عنوان کرد: در این تابلو به انواع تشرفات پرداخته شده است و کاری که ما باید انجام دهیم شناخت جریان خیر و شر است، نکته دیگر داستان حضرت عیسی است که سرباز ذخیره امام زمان(عج) است، دراینجا بحث مسیحیت و تقریب مذاهب را نیز می‌توانید مطرح کنید زیرا در آخرالزمان حضرت عیسی به کمک امام زمان(عج) می‌آید.

وی در توضیح مطالبی که دانستن آن ها در جریان پرده خوانی مهدویت می تواند کمک حال مبلغین باشد، افزود: بحث صیحه آسمانی که در شب ۲۳ ماه رمضان در آسمان طنین‌انداز می‌شود تمام گردن‌ها را در برابر حضرت مهدی خاضع می‌کند، باید به گونه‌ای کار کنیم که حضرت مهدی(عج) جهانی شناخته شود.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی خطاب به مبلغین عنوان کرد: در زیارت عاشورا بیش از هفت لقب امام زمان(عج) را داریم، در رابطه با یاران آسمانی امام زمان(عج) نکته‌ای که وجود دارد این است که در زمان ظهور امام زمان(عج) فاصله زمین و آسمان کم می‌شود و فرشتگان در روی زمین به یاری امام زمان(عج) می‌آیند.

وی با بیان اینکه ۱۳ زن در رکاب امام زمان(عج) رجعت می‌کنند و این بانوان مجروحان را مداوا خواهند کرد، گفت: نقش ایرانیان در نهضت حضرت مهدی(عج) حتما مورد توجه قرار گیرد، موضوع دیگر نیز مدعیان دروغین و فرقه‌های انحرافی است که سه هزار فرقه انحرافی داریم و اگر روشنگری نشود ممکن است گرفتار شویم.

در ادامه برخی از مبلغین حاضر در دوره آموزشی به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

مرجان شفیعی از استان کرمان، تعامل هنر در هیئت را زمینه‌ساز توسعه فعالیت‌ها در زمینه آموزش مبانی دین مخصوصا حوزه مهدویت دانست و گفت: باید طرحی در نظر گرفته شود که این دوره‌های آموزشی از سوی ارگان‌های مختلف به صورت مستمر در قالب کلاس‌های حضوری و مجازی برگزار شود.

رقیه بوچ از اسلامشهر از جمله کارآموزانی بود که با وجود فرزند کوچک در دوره آموزشی حضور داشت و پیشنهاد او این بود که ادامه این دوره‌های آموزشی برای شرکت‌کنندگان در این کارگاه و سایر علاقه‌مندان در شهرستان‌های مختلف محل زندگیشان برگزار شود.

وی این کارگاه آموزشی را بسیار تأثیرگذار و قابل تقدیر دانست و افزود: این امر نیاز به پی‌گیری دارد تا نقاط ضعف شرکت‌کنندگان برطرف شود تا بتوانند نماینده خوبی برای ترویج این هنر در استان خود باشند.

پروین صفری از اردبیل نیز درباره برگزاری این دوره آموزشی گفت: این دوره بسیار مطلوب بود، با تعامل هنر در هیئت، تغییری در روند تبلیغ مبلغان صورت می‌پذیرد و جهاد تبیین طبق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی به نحو احسن انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: مدت برگزاری دوره محدود بود و با توجه به این‌که شرکت کنندگان از راه دور در این دوره حضور یافته بودند، حداقل چهار روز برای این کارگاه آموزشی باید در نظر گرفته می‌شد.

معصومه شمشیری از یاسوج ضرورت برگزاری این دوره را مورد تأکید قرار داد و گفت: اولین بار است که در این دوره آموزشی شرکت می‌کنم، آنچه مسلم است اینکه روایت‌گری و تعامل هنر و آموزه‌های دینی در جذب نوجوانان و جوانان به فراگیری آموزه‌های دینی تأثیر بسیاری خواهد داشت.

وی عنوان کرد: این دوره طرح نوپایی است و از متولیان امور فرهنگی و مذهبی در استان‌ها انتظار می‌رود نسبت به برگزاری این دوره دغدغه داشته باشند.

ذکر چهل روایت از پرده مهدویت توسط حجت‌الاسلام نیلی‌پور، رئیس بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی و بازدید شرکت‌کنندگان از نمایشگاه والشمس با موضوع مهدویت، غیبت و حکومت حضرت ولی عصر(عج) در این بنیاد، حسن ختام این دوره آموزشی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha