دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیبکوه

حوزه / امام جمعه شیبکوه گفت: یکی از موضوعات مهم و حائز اهمیت که بارها توسط مسئولان محلی پیگیری شده و بر زمین مانده، احیای گمرک بندر چارک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام جعفر رستاخیز در خطبه‌های نماز جمعه شیبکوه که در مصلی مجتمع فرهنگی حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد، اظهار داشت: بهترین الگوی عملی در زندگی فرد مسلمان، پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) است.

وی افزود: از مصادیق تقوای الهی، حفظ آبروی مومن است و لذا باید سعی شود تا آبروی همدیگر را حفظ کنیم.

خطیب جمعه شیبکوه گفت: امروز امنیت نظامی و اقتدار و عزت جمهوری اسلامی و پیروزی‌های مختلف به ویژه اربعین که با شکوه حسینی برگزار می‌شود، همه نتیجه صبر ملت ایران است که در مسیر ولایت فقیه حرکت کردند و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب بودند.

حجت الاسلام رستاخیز با بیان اینکه اربعین بزرگترین کنگره بین المللی تشیع بلکه اسلام است، مطرح کرد: این حرکت به خاطر عشق و ارادت مردم به امام حسین(ع) است.

وی با تاکید بر اینکه اربعین محور وحدت جهان اسلام است، عنوان کرد: قرآن و روایات معصومین بر وحدت میان مسلمانان تکیه کرده‌ است و به مسلمانان در رابطه با ادیان دیگر سفارش وحدت شده که مشترکات را اصل قرار بدهید و بر مبنای همان مشترکات از دشمنی و تفرقه دوری کنید.

امام جمعه شیبکوه تصریح کرد: امروز مستکبرین عالم و دشمنان اسلام سعی دارند تا دل‌های مسلمانان را از هم دور کنند.

وی با بیان اینکه اربعین غیر از گروه‌های مذهبی یک صف‌آرایی و قدرت نمایی علیه جریان ظهور و ریاکار در عالم است، مطرح کرد: پیام اربعین به مردم غیر مسلمان، این است که دین اسلام و مذهب تشیع و موضوع ولایت مداری و ولایت پذیری در مذهب شیعه، جلوه مادی و هم معنوی را برای بشر تامین می‌کند.

حجت الاسلام رستاخیز عنوان کرد: قیام ۱۷ شهریور که با کشتار بی‌رحمانه مردم در میدان شهدای تهران معروف به میدان ژاله توسط رژیم پهلوی اتفاق افتاد، چهره واقعی آن رژیم را امروز برای کسانی که در آن زمان نبودن نشان می‌دهد.

جمهوری اسلامی ایران در مسئله مذاکرات دست برتر را دارد

وی خاطرنشان کرد: تحریم روسیه باعث افزایش قیمت حامل‌های سوخت در اروپا شده است و امروز اروپا در قضیه روسیه و اوکراین دو راه بیشتر ندارد یا فصل زمستان کشورهای اروپایی سختی را تحمل کنند یا دست از حمایت از اوکراین بردارند.

امام جمعه شیبکوه گفت: یکی از موضوعات مهم و حائز اهمیت بحثی که بارها توسط مسئولان محلی پیگیری شده و بر زمین مانده، احیا گمرک بندر چارک است.

حجت الاسلام رستاخیز ادامه داد: مبادلات تجاری مرزنشینان در هرمزگان از سابقه تاریخی برخوردار است و زندگی بخش عمده‌ای از مردم در این استان بر پایه محور مبادلات تجاری از طریق دریا با کشورهای همجوار بوده است.

وی افزود: احیاء رویه‌های گمرکی خصوصا فعالیت‌های تجاری و رویه بار ملوانی یکی از مطالبات و خواسته‌های بحق مردم این شهر و بخش، از مسئولان نظام، استاندار و سایر مدیران و دست اندرکاران استان در این زمینه است.

امام جمعه شیبکوه تاکید کرد: این انتظار از دولت مردمی وجود دارد که این مطالبه بحق مردم منطقه را با قید فوریت به سرانجام برسانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha