پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 1042672
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴
تصاویر / مراسم رونمایی از پوستر جشنواره عکس پارسایی به مناسبت یکصدمین سال بازتاسیس حوزه های علمیه

حوزه/ مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی عکس پارسایی به مناسبت یکصدمین سال بازتأسیس حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین برته، رئیس مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی عکس پارسایی که به مناسبت یکصدمین سال بازتأسیس حوزه علمیه قم برگزار می شود، اظهار داشت: جشنواره ها، کارکردهای متعددی در دنیای معاصر دارند و عموما هدف آنان، سیاست گذاری و نقش آفرینی بر کلان رخدادهای فرهنگی می باشد؛ البته جشنواره ها به دو سبک «موضوع محور» و «منطقه ای» فعالیت می کنند؛ اما با نگاه دقیق به آنان، درمی یابیم که هدف اصلی آنها عمدتا نقش آفرینی در رخداد های فرهنگی است و مؤید این مطلب، زمانی است که جریانات، ریز موضوعات و تاریخچه آنها را مشاهده می کنیم.

وی با بیان این مطلب که هدف از جشنواره ملی عکس پارسایی، مقداری متفاوت از سایر جشنواره هاست، ادامه داد: این جشنواره، بنای بر این ندارد که لزوما انشا کند؛ بلکه اهداف دست اندرکاران آن، استمداد و کمک از همه صاحبان فکر، اندیشه و هنر می باشد تا در جهت بازنمایی حوزه مقدسه قدمی برداشته شود و این کار، پایانی بر سیاست گذاری های صورت گرفته نیست؛ بلکه آغازی بر بازنمایی فرهنگی و دانشی حوزه های علمیه می باشد.

رئیس مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه گفت: معمولا جشنواره ها به دو سبک «ابزار محور» و «ژانر محور» صورت می پذیرد و این جشنواره از جهات مختلف، کامل می باشد .

حجت الاسلام والمسلمین برته در پایان خاطرنشان ساخت: هدف از این جشنواره روایت در سکوت پارسایی می باشد و عکس، روایت خاموش نیست و با سکوت خود از جهات و ابعاد مختلف مقوله پارسایی که در حوزه علمیه وجود دارد را می کاویم و می جوییم و امیدواریم با هنرمندی به خوانش و روایت جدید برسیم.

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین فرحانی دبیر سیاست گذاری همایش بین المللی یکصدمین سال باز تاسیس حوزه علمیه قم با اشاره به بخشی از منویات رهبر معظم انقلاب درباره حوزه های علمیه، ابراز داشت: امید است در تمامی فعالیت های هنری و رسانه ای، مطابق با منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: با این نگاه که این حوزه، محصول تمامی حرکت های عظیم دینی می باشد، این جشنواره را مورد هدف قرار داده ایم و ما امروز در قبال حوزه ای که ۱۲ قرن از شکل گیری آن می گذرد قرار داریم لذا وظیفه داریم در تمامی فعالیت های خود حرکت ۱۲ قرنی آن را مورد توجه قرار دهیم.

همچنین در ادامه، امیر حسامی نژاد، دبیر جشنواره ملی عکس پارسایی نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: این جشنواره نقش حوزه علمیه در جوامع بین المللی و در جهان اسلام را نشان می دهد و هدف از برگزاری آن، تنها جایگاه تشیع نیست؛ بلکه روحانیت جهان اسلام را مورد توجه قرار داده است و این تاریخ مصور حوزه های علمیه است که مهمترین بخش و هدف آن، تشویق جامعه هنری و ترغیب جامعه هنرمندان به سمت و سوی حوزه های علمیه می باشد.

وی ادامه در بیان ابعاد فنی این جشنواره گفت: بخش مجموعه عکس و تک عکس نیز در این جشنواره مورد توجه می باشد و ما در بحث جشنواره، کارگاه های عکاسی را خواهیم داشت تا جامعه هنرمندان با موضوعات و دغدغه ها آشنا باشند و همچنین در این جشنواره، جوایز خوبی را نیز تدارک دیده ایم که با داوری آقایان رحیمیان، سلیمانی و فرجی انجام خواهد پذیرفت.

گفتنی است در پایان این مراسم از پوستر جشنواره ملی عکس پارسایی رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha