چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
المصطفی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بناری، پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه آغاز سال تحصیلی جدید ضمن بیان مهمترین سیاست های مجتمع آموزش عالی علوم انسانی خاطرنشان ساخت: اخلاق و تربیت مداری در دوران تحصیل و اهتمام ویژه به هویت طلبگی از مهمترین سیاستهای تربیتی مجتمع آموزش عالی علوم انسانی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین بناری، رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی با بیان این که مجتمع آموزش عالی علوم انسانی در عین توجه به نظام دانشگاهی، بر رسالت دینی و حوزوی خود متمرکز است، اظهار داشت: ما در واقع علوم انسانی را صرفا برای مدرک نمیخوانیم؛ بلکه این دانش ابزار و بستری برای عمل به رسالت دینی است.
وی ضمن تأکید بر اهمیت توجه به دانش علوم انسانی با بیان این که ما متخصص علوم انسانی برای علوم انسانی نمیخواهیم، اظهار داشت: تربیت طلبه متخصص در زمینه علوم انسانی ناظر به شاخص‌های دینی و اخلاقی امر بسیار مهمی است که دنبال می شود.
حجت الاسلام والمسلمین بناری افزود: مجتمع آموزش عالی علوم انسانی المصطفی وارد این عرصه شده تا با نگاه اصیل و رسالت مدارانه دینی از ظرفیت حوزه دانشی برای اثربخشی بین الملل استفاده نموده، پویایی رویکرد اسلامی در حوزه‌های دانشی مختلف از جمله عرصه علوم انسانی را به جهانیان متذکر شود.
وی یادآور شد: با علوم انسانی می‌توانیم با همه مراکز علمی جهان سخن بگوییم؛ حتی با آنهای که خالی از نگاه دینی هستند، به نوعی علوم انسانی بهترین کانال خدمت در عرصه مکتب اهل بیت(علیهم السلام) است که پیام‌های دین را استخراج و در عرصه علوم انسانی نشر می‌دهد.
رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی با بیان این که بستر سازی بسط علوم انسانی با نگاه اسلامی در عرصه بین الملل نیازمند تلاش وافری است، خاطرنشان ساخت: اگر طلاب و دانش پژوهان با اخلاق‌ و معنویت گرایی، رسالت‌محورانه درس ایثارا را در وجودشان نهادینه نکند، هرگز نمیتوانند در مراحل سخت تأثیرگذار باشند.
وی با تأکید بر این که فعالان فرهنگی و معرفتی عرصه بین الملل باید بیش از دیگران خود را به مبانی اخلاقی آراسته نمایند، اظهارداشت: اخلاق مداری و معنویت گرایی در میان طلاب و دانش پژوهان جامعة المصطفی بسیار بیشتر از حوزویان ضرورت دارد. نیاز است تا حضور چشم گری در دروس اخلاق داشته باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین بناری بر اهمیت مشارکت طلاب و همکاران در برنامه‌های آموزشی تاکید و به مقوله اصول انضباط در آموزش اشاره کرد و یادآور شد: انضباط اصل و پایه یک نظام آموزشی موفق و پویاست و هیچ کاری بدون نظم به ثمر ننشسته پایدار نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha