جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت

سخنگوی دولت از ارائه تسهیلات ۳ و ۵ میلیون تومانی و خدمات اینترنت رایگان به زوار اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، علی بهادری جهرمی روز سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به ایام اربعین، گفت: در آستانه اجتماع عظیم اربعین حسینی (ع) هستیم و با توجه به فروکش کردن کرونا تا حدود زیادی پیش‌بینی شده که مشارکت عظیمی در سفر به عتبات عالیات صورت گیرد. رئیس جمهور هم در جلسه‌های متعدد پیگیر موضوع هستند.

تسهیلات ۳ و ۵ میلیون تومانی برای زوار اربعین

سخنگوی دولت با اشاره به ارائه تسهیلات به زائران اربعین، اظهار کرد: با تلاش‌های وزارت اقتصاد و بانک‌ مرکزی تسهیلات ۵ میلیون تومانی برای سرپرست‌های خانوارهای زائر و ۳ میلیونی برای دیگر زائران در نظر گرفته شده و این تسهیلات بر خط و بدون‌نیاز به ضامن و با ضامن قرار دادن یارانه ها انجام‌ می‌شود. زائران می توانند از طریق سامانه سماح درخواست تسهیلات خود را ثبت کنند.

ارائه خدمات اینترنت رایگان به زائران اربعین

سخنگوی دولت اعلام کرد: در حوزه ارتباطات هم تقویت آنتن دهی در مرزها صورت گرفته است و بالنی هم با تدبیر وزارت ارتباطات برای تقویت ارتباطات مردم در سفر به عتبات عالیات مستقر می‌شود. همچنین حوزه‌های جدیدی برای ارایه خدمات فناورانه در سهولت ارتباطات فراهم شده است.

وی ادامه داد: سامانه‌ای در پیام رسان «بله» برای اعلام وضعیت زائرین مهیا شده است که نیاز به اینترنت ندارد و امکان‌ موقعیت یابی برای زائرین وجود دارد. یکی از شرکت‌ها امکان اشتراک گذاری وسیله نقلیه را فراهم کرده است و کسانی که مسیرهای مشترک دارند می‌توانند همدیگر را از طریق این سامانه پیدا کنند.

رئیس شورای اطلاع رسانی ادامه داد: از دیگر اقدامات ارائه اینترنت و وای فای رایگان در برخی از موکب‌ها صورت گرفته است که از طریق سروش پلاس و روبیکا امکان تماس رایگان فعال شده است.

ارائه خدمات پزشکی برخط برای زائران

بهادری جهرمی افزود: در جلسه اخیر دولت رئیس جمهور به همه دستگاه‌ها دستور داد تا حداکثر امکانات را برای سفر اربعین فراهم کنند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه یکی از شرکت‌ها امکان اشتراک‌گذاری وسیله نقلیه را برای زائران فراهم کرده‌ است تا از طریق این سامانه با هم قرارهای مشترکی در رفت و برگشت به مرز داشته باشند گفت: این امکان برای اسنپ، تپسی و ماکسیم فراهم شده است و خدمات پزشکی آنلاین برای زوار نیز فراهم خواهد شد.

۱۰ فرودگاه در کشور برای این سفر آماده شده است

به گفته سخنگوی دولت از ۱۰ فرودگاه کشور پرواز به عراق انجام می‌شود و مرزها هم افزایش دوبرابری داشته و قطار تهران کربلا هم فعال و تقویت و توسعه یافته است.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: در مرز زمینی ۶ مرز فعال است و حتی توصیه شده که با خودروهای شخصی به مرز حرکت کنند و میزهای خدمت در مرزها برقرار شده است ‌درباره بیمه هم مبلغ بر مبنای دوسال قبل اما ارایه خدمات‌دهی افزایش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کیمیا آقازاده IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    1 0
    خوبه
  • شوکت زارع کیقباد IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    1 0
    عالی