شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کارگاه آموزشی شبهه شناسی

حوزه/ دکتر رحمانی گفت: مدیر خوب علاوه بر اثربخشی باید کارایی هم داشته باشد. کارایی یعنی هنر بیشترین بهره وری از کمترین امکانات و منابع و جمع بین اثربخشی و کارایی را کارآمدی می گویند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر رحمانی، مشاور مدیریت و برنامه ریزی، در اولین کارگاه آموزشی مدیریت شبهه شناسی و گفتمان سازی که به همت مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه و در قم برگزار شد، در درسی با عنوان «مدیریت پاسخکده و نحوه مواجهه با شبهات فکری در فضای فرهنگی اجتماعی» گفت: جدیدترین تعریف از مدیریت می گوید مدیریت، هنر تربیت یک پدیده وحشی است. در مدیریت دو مقصود اصلی وجود دارد که یکی از آن ها زدن به هدف است. پس یک مدیر خوب باید در شناسایی دقیق هدف، تبحر داشته باشد تا عملکرد اثربخشی را ایفا کند.

وی افزود: مدیر خوب علاوه بر اثربخشی باید کارایی هم داشته باشد. کارایی یعنی هنر بیشترین بهره وری از کمترین امکانات و منابع و جمع بین اثربخشی و کارایی را کارآمدی گویند.

رحمانی خاطرنشان کرد: نکته دوم که در عرصه مدیریت دارای اهمیت بالایی است، فرهنگ است. در این زمینه توصیه می کنم کتاب «کاتلر در بازار» را مطالعه کنید. در آن کتاب پیامبران(ع) به عنوان بزرگترین فروشندگان معرفی شده اند. آنان به فروش محصول خود یعنی آموزه های الهی پرداخته اند. البته که این نوع از فروشِ خدمت بدون رد و بدل پول بوده است و در این کتاب منظور از فروش، همان سیاست های عرضه می باشد.

وی بازاریابی را سومین نکته در مدیریت کارآمد در کارهای اقتصادی و حتی فرهنگی دانست و گفت: باید دانست که برای عرضه کالا یا خدمت فرهنگی، لازم است از طریق روش هایی همچون ذائقه سازی به بازاریابی پرداخت.

این استاد دانشگاه در پایان متغیرهای مهم بازاریابی اجتماعی را برشمرد و تصریح کرد: عرضه کننده، دریافت کننده، نگاه کوتاه مدت و سود چهار متغیر مهم در بازاریابی کالاها و خدمات مختلف می باشد. همواره لازم است به این چهار متغیر در ارائه کالا یا خدمت فرهنگی توجه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha