جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام صدیقی

حوزه/ از جلوه های تقوای شهید قدوسی تواضع ایشان بود، مجتهد بود و شاگردی بهترین اساتید را کرده بود، اما هیچ بروز و ظهوری نداشت، در طول مدیریتش یکبار نشد جلوتر از اساتید مدرسه راه برود، لذا تواضع او کم نظیر بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم بزرگداشت شهید آیت الله قدوسی که با حضور جمعی از اساتید و طلاب در مدرسه علمیه حقانی برگزار گردید، اظهار داشت: مرحوم شهید قدوسی در علوم مختلف حوزوی یک عالم به تمام معنا، صاحب بیان و بنان و از شاگردان علمای بزرگی همچون حضرت امام رحمت الله علیه و علامه طباطبایی و در عین حال گوهری پاک و اهل تقوا بود.

وی ادامه داد: شهید قدوسی معتقد به رهبری الهی بود؛ برخی با تقوا هستند، ولی بدون امام زندگی می‌کنند اینها را خداوند متعال قبول ندارد و در هر زمانی باید امام معصوم(ع) را شناخت. شناخت امام زمان هم به شناخت جسمی نیست، لذا سیر در خط ولایت فقیه سیر در خط امام زمان(عج) است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به جایگاه اخلاقی و معنوی شهید آیت الله قدوسی گفت: از جلوه های تقوای شهید قدوسی تواضع ایشان بود. مجتهد بود و شاگردی بهترین اساتید را کرده بود، اما هیچ بروز و ظهوری نداشت، در طول مدیریتش یکبار نشد جلوتر از اساتید مدرسه راه برود، لذا تواضع او کم نظیر بود، در عین حال صلابت در دینداری او بی ملاحظه بود و در برخورد با سوء رفتار و سوء جریان، ملاحظه‌ی احدی را نمی‌کرد.

وی در ادامه افزود: از دیگر خصوصیات شهید قدوسی زهد او بود، سر سوزنی تعلق دنیوی نداشت. ایشان در زمانی که مدیریت حوزه علمیه حقانی را بر عهده گرفت، املاک زیادی در نهاوند داشت، اما حاضر نشد سنگر را برای دارایی خودش رها کند و زمانی که خیلی از آن املاک از دست رفت، ذره‌ای خم به ابروی او نیامد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با تأکید بر محافظت ویژه شهید قدوسی از بیت المال تصریح کرد: شهید قدوسی با اینکه دادستان کل و منصوب از سوی امام خمینی رحمت الله علیه بود، هرگز از بیت المال استفاده نکرد و از برخی آقایان که حاضر نبودند حتی پس از برکناری از منصبشان ماشین بیت المال را برگردانند متعجب و به شدت ناراحت می‌شد.

وی در پایان گفت: شهید قدوسی صاحب نفس بود و به آنچه می‌گفت اعتقاد و باور داشت، چشیده بود و در طلبه ها تأثیر می‌گذاشت؛ لذا با ورود ایشان به مدرسه علمیه حقانی تحول عجیبی رخ داد و شهدای نورانی همچون شهید ردانی پور و عبدالله میثمی ها در این مدرسه تربیت یافتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha