شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / مراسم چهل‌ویکمین سالگرد شهادت شهید مدنی(ره) در مسجد مهدیه همدان

حوزه / عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: به اندازه‌ای شهید مدنی نسبت به امر ولی خود حساس بودند که پس از شنیدن انتصاب خود به امامت جمعه تبریز، سریعا راهی تبریز شد و حتی منتظر رسیدن حکم نشد، چرا که معتقد بود "می‌ترسم بمیرم و امر ولی فقیه را انجام ندهم".

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید احمد خاتمی شب گذشته در مراسم چهل و یکمین سالگرد شهادت آیت الله مدنی(ره) در مسجد مهدیه همدان، با اشاره به اینکه تکلیف‌مداری از ویژگی‌های اصلی در شخصیت شهید مدنی بود، اظهار داشت: به اندازه‌ای این شهید بزرگ نسبت به امر ولی خود حساس بودند که پس از شنیدن انتصاب خود به امامت جمعه تبریز، سریعا راهی تبریز شد و حتی منتظر رسیدن حکم نشد، چرا که معتقد بود "می‌ترسم بمیرم و امر ولی فقیه انجام ندهم".

وی با تأکید بر اینکه حرکت امام حسین(ع) مبتنی بر تکلیف مداری و تبعیت از فرمان الهی بود، گفت: یاس و پشیمانی در وجود فرد تکلیف مدار بی معنا است، چرا که می‌داند در راه خدا گام بر می‌دارد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی دارای چهار مرحله بود، یادآور شد: مرحله اول انقلاب، پیروزی انقلاب اسلامی بود که پس از ۵۷ سال حکومت طاغوتی دین ستیز و استقلال ستیز با حضور مردم و رهبری حضرت امام(ره) کنار رفت.

وی افزود: باید بدانیم که این انقلاب به آسانی به دست نیامده و فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های بسیاری توسط بزرگانی چون شهید مدنی‌ها برای آن انجام شده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های شهید مدنی در مبارزه با حکومت شاهنشاهی، یادآور شد: آیت‌الله مدنی را یکی از محورهای انقلاب و مبارزه با طاغوت باید دانست، شهیدی که به عنوان مشوق‌ شهید نواب صفوی، حتی کتاب‌های خود را برای تهیه اسلحه جهت مبارزه، فروخت و آن را در اختیار شهید نواب قرار داد.

وی با بیان اینکه با تلاش شهید مدنی(ره)، آیت الله حکیم در محکومیت رژیم شاهنشاهی بیانیه‌ای صادر کرد، گفت: شهید مدنی برای احساس تکلیفی که نسبت به حضرت امام(ره) داشت، به ایران و همدان آمد که اگر در عراق می‌ماند، به مرجعیت می‌رسید.

شهید مدنی مایه برکت در شهر همدان بود

آیت الله خاتمی با تأکید بر اینکه شهید مدنی مایه برکت شهر همدان شد، مطرح کرد: پس از همدان ایشان به دستور حضرت امام(ره) راهی خرم آباد شد، اما پس از آن ساواک ایشان را مورد تعقیب قرار داد و لذا به اجبار به شهرهای نورآباد ممسنی، گنبد کاووس، مهاباد تبعید شد، اما هر کجا که ایشان رفت، مردم را شیفته خود می‌کرد و لذا رژیم شاهنشاهی نمی‌توانست این علاقه مردمی را تحمل کند.

وی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را مرحله دوم انقلاب دانست و خاطر نشان کرد: همان طور که حضرت امام(ره) فرمودند، این اقدام، انقلابی بزرگتر از انقلاب اول بود که شهید مدنی نیز همانند دیگر شهدا به ویژه شهدای محراب، همیشه و در همه حال دارای بینش ضد آمریکایی بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: در مرحله سوم انقلاب، شاهد کارشکنی و ایجاد مشکل در کشور توسط لیبرال‌ها و عناصر منافق بودیم.

وی با اشاره به اینکه در مقطعی که منافقین در همدان در حال کارشکنی بودند، حضرت امام(ره) شهید مدنی را راهی همدان کردند، گفت: در همدانی که برخی از مواقع عده‌ای خودسرانه و بدون اذن ولی فقیه، نماز جمعه می‌خواندند، شهید مدنی(ره) با منافقین در ستیز بود و توانست منطقه را سامان دهد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در کنار اقدامات سیاسی، شهید مدنی ملجاء مردم همدان بود، یادآور شد: ایجاد مراکزی چون صندوق قرض الحسنه مهدیه و کمک به نیازمندان و تلاش برای رفع گرفتاری مردم از موضوعاتی بود که تا همیشه در این دیار از شهید مدنی به یادگار مانده است.

وی با اشاره به اینکه پس از همدان، شهید مدنی عازم تبریز شد، گفت: در تبریز نیز عناصر خلق مسلمان به عنوان شعبه‌ای از منافقین، آیت الله مدنی(ره) را بارها تهدید کردند و حتی به ایشان توهین می‌کردند، اما شهید مدنی برای حفظ جان و امنیت مردم به نماز جمعه رفت و شهید شد.

آیت الله خاتمی یادآور شد: در زمانی دشمنان شایعه کردند که شهید مدنی به زودی از تبریز می‌رود، اما ایشان سریعا اعلام کردند که تا زنده است در تبریز نماز می‌خواند و معتقد به این اصل بود که تکلیف دارد تا در مقابل توطئه‌ها بایستد.

اگر امروز شهید مدنی بود، قطعا ایشان در خط مقدم رهروان امام خامنه‌ای قرار می‌گرفت

وی با بیان اینکه مرحله چهارم انقلاب، دوران پس از ارتحال حضرت امام(ره) می‌باشد، گفت: با وجود آنکه شهید مدنی در آن ایام نبودند، اما با توجه به گذشته ایشان، قطعا می‌توان گفت شهید مدنی در خط مقدم رهروان امام خامنه‌ای قرار می‌گرفت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه برخی به دروغ می‌گویند جمهوریت پس از امام(ره) کم رنگ شده است، خاطر نشان کرد: این دروغی است بزرگ، چرا که جمهوریت، یعنی حضور مردم در ساختن سرنوشت خود و لذا در این چهل و سه سال و خصوصا سال‌های پس از رحلت امام(ره) مردم بارها پای صندوق رای آمدند و سرنوشت خود را رقم زده‌اند.

در فتنه ۸۸ رهبر معظم انقلاب از مردم و جمهوریت نظام حمایت کردند

وی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب در فتنه ۸۸ از مردم و جمهوریت نظام حمایت کردند، گفت: تعدادی ورشکسته که مردم به آنها رای نداده بودند، به دنبال ابطال انتخابات بودند اما مقام معظم رهبری در برابر آنها برای رعایت قانون ایستادند و لذا آنها به دنبال اغتشاش رفتند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با اشاره به توهین این افراد به شهید همدانی، گفت: ورشکستگان سیاسی به علت شهرت شهید سلیمانی جرأت نداشتند به ایشان توهین کنند و لذا به شهید همدانی اهانت کردند، شهید عزیزی که در فتنه ۸۸ قهرمانانه به میدان آمد و توطئه آنها را ناکام گذاشت.

وی ادامه داد: این افراد به دروغ می‌گویند علاقه مردم به انقلاب کم شده، در حالی که ما شاهد حضور پر رنگ مردم در تشییع پیکر شهید سلیمانی و یا در مراسماتی همانند روز قدس و ۲۲ بهمن هستیم که همه آنها دلیلی بر دروغ بودن ادعاهای این افراد است.

پیاده‌روی اربعین، مانور عشق به اهل بیت(ع) است

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه معنویت سال اول انقلاب همچنان باقی است و نشان آن هم پیاده روی اربعین است، مطرح کرد: امروز هر جا را که نگاه می‌کنیم، نشانه‌ای از پیاده‌روی اربعین را مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین، مانور عشق به اهل بیت(ع) است، خاطر نشان کرد: پس از شیوع ویروس منحوس کرونا عده‌ای گفتند به دلیل آنکه FATF را نپذیرفتیم، به ما واکسن نمی‌دهند، در حالی که مدتی بعد هم واکسن وارد کردیم، هم واکسن ساختیم و حتی واکسن را صادر کردیم.

امام جمعه موقت تهران ساده زیستی رئیس جمهور را از پدیده‌های انقلاب دانست و گفت: رئیس جمهور از سفر روسیه، یکراست به سمت خوزستان می‌رود و گاهی به مناطقی می‌رود که حتی اهالی آنجا در طول عمرشان یک فرماندار را ندیده‌اند.

شعار مرگ بر آمریکا را حضرت امام(ره) به ما آموخت

وی با تأکید بر اینکه شعار مرگ بر آمریکا را حضرت امام(ره) به ما آموخت، خاطر نشان کرد: برخی به امام(ره) نامه نوشتند همانطور که قصه جنگ را تمام کردید، مساله آمریکا را هم حل کنید، اما ایشان پاسخی به آنها ندادند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مذاکرات چه به نتیجه برسد یا نرسد، ذره‌ای از نفرت ما نسبت به آمریکا کاسته نخواهد شد، اظهار داشت: مذاکره کنندگان هسته‌ای کشور، اصول ما را نگاه داشته و نگه خواهند شد، بنابراین نتیجه مذاکرات باید رفع همه تحریم‌های هسته‌ای و غیر هسته‌ای علیه ایران باشد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha