شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ امام جمعه رشت گفت: سینما و هنر باید مکانی برای آموزش و پرورش نیروی انسانی جهت رشد باشد، به این معنی که رسانه و سینما باید انسان پرورش دهند و سینما برای کسانی که وارد سینما می‌شوند، باید مربی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت به پیاده روی میلیونی عشاق امام حسین‌(ع) و سکوت رسانه‌های معاند اشاره کرد و اظهار داشت: سکوت امپراطوری رسانه‌های دشمن در برابر سیل عظیم جمعیت در اربعین حسینی، نشان دهنده ناتوانی رسانه‌های معاند در مقابل حرکت میلیونی عشاق امام حسین(ع) است.

وی تصریح کرد: رسانه‌های دنیا برای اهداف شوم خود چشم بر چنین حرکت عظیمی می‌بندند و تنها با نشان‌دادن برخی از تجمعات که دست و سوت و کف می‌زنند، درصدد القای ناامیدی و براندازی انقلاب اسلامی ایران هستند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش و بزرگ نشان دادن عیوب کوچک و انکار و کوچک نشان‌دادن محسنات بزرگ انقلاب اسلامی ایران توسط دشمن، افزود: غرب پرستان در داخل کشور، زبان رسانه‌های دشمن هستند البته این مردم همیشه بیدار و با بصیرت هستند که توطئه‌های شوم دشمن را نقش‌برآب می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه پیروان اهل‌بیت(ع) مفتخرند که نظام اسلامی در مقابل اژدهای هفت‌سر نظام سلطه قرار گرفته و به اذعان خودشان در بسیاری از موارد شاخ قدرت‌ها را شکسته است، تصریح کرد: نظام اسلامی با برافراشتن پرچم شیعه در مقابل نظام سلطه تنها خط فاصله مرزبندی خود را، مرزبندی با جبهه کفر می‌داند و هرگز نژاد، زبان و گویش را خط فاصله ندانسته و نمی‌داند، اما دشمن در تلاش است تا این موضوع را محل اختلاف قرار دهد که موفق نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه تحریک برای ایجاد جنگ مذهبی بین فرق و مذاهب مختلف، سیاست نظام استکبار است، گفت: همه مسلمانان و شیعیان جهان باید هوشیار باشند و بدانند آینده دنیای اسلام آینده‌ای روشن است و مجموعه شیعه قطعاً نقش‌آفرینی بزرگی خواهد داشت، امروز دوست و دشمن این را یقین دارند که پیروان اهل‌بیت(ع) نقش‌آفرینی شگفت‌انگیزی داشته و دارند.

امام جمعه رشت با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، یادآور شد: هیچ‌یک از شخصیت‌های دنیای اسلام را نمی‌توان پیدا کرد که مانند اهل‌بیت(ع) مقبولیت جهانی داشته باشند و این افتخاری است برای ما شیعیان که در سایه آن بزرگواران زیست می‌کنیم.

وی با اشاره به خبر مرگ ملکه انگلیس خاطرشان کرد: ملکه انگلیس با پرونده‌ای پر از جرم و جنایت از دنیا رفت و رفتن او سرمنشأ انتقام‌های انگلیس خواهد شد و مناطقی که جز مستعمره آنها بود انتقام خواهی خواهند کرد.

خطیب جمعه رشت افزود: در دوران همین ملکه و در دهه‌های گذشته انقلاب با نقش مستقیم یا غیر مستقیم او، همواره شاهد جنایت و فتنه انگیزی در کشورمان بودیم، کودتای ۲۸ مرداد، غارت نفت ایران، سرکوب انقلابیون، دست‌داشتن در جنایت هفده شهریور، دست‌داشتن در به خاک و خون کشاندن هزاران انسان بی‌گناه، دست‌داشتن در حمله به ایران، ایجاد فتنه در دانشگاه تهران، فتنه ۹۸ که کمک به ترور ملت ایران داشت و حضور سفیر انگلیس در فتنه‌های ایران بخشی از جنایات این زن است که دست او در خون انسان‌های زیادی آلوده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به ۲۱ شهریورماه، روز ملی سینما که در هفته پیشرو قرار دارد، اظهار داشت: سینما و هنر باید مکانی برای آموزش و پرورش نیروی انسانی جهت رشد باشد، به این معنی که رسانه و سینما باید انسان پرورش دهند و سینما برای کسانی که وارد سینما می‌شوند، باید مربی باشد.

وی با بیان اینکه رشد صحیح نیروی انسانی در جامعه از همه خدمات‌ بالاتر است، یادآور شد: نقش رسانه‌ها در این امر از اهمیت بسزایی برخوردار است، چرا که رسانه و هنر باید دستگاهی سازنده باشند و افرادی که در آن مشغول به کار هستند، افرادی سازنده و با تفکراتی ملی و اعتقادی باشند، چرا که این مراکز باید در خدمت تربیت انسان باشند.

امام جمعه رشت از برخی فیلم‌هایی که صرفاً جنبه سرگرمی دارد نه آموزشی، انتقاد کرد و اظهار داشت: فضای رسانه و هنر باید فضایی برای امیدآفرینی باشد، نه اینکه صرفاً به سیاه‌نمایی بپردازد، البته سینما نسبت به قبل از انقلاب تحول بسیاری داشته اما تا رسیدن به فضای مطلوب فاصله داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha