سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال‌وبختیاری در جلسه شورای اداری استان که با حضور آیت الله اعرافی برگزار شد، گفت: کمک به حوزه‌های علمیه هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از شهرکرد، غلامعلی حیدری ۱۷ شهریورماه در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری که با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد با اشاره به اینکه روحانیت و حوزه‌های علمیه نقش بی‌بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، اظهار کرد: این قشر نقش کلیدی در دفاع مقدس داشتند و ۸۱ طلبه از استان به مقام شامخ شهادت رسیدند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: روحانیت با تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌تواند در جهاد تبیین نقش موثری داشته باشد و وظیفه دولتمردان حمایت از زیرساخت های حوزه‌های علمیه است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های علمیه هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است، گفت: توسعه خانه‌های عالم در دستور کار قرار دارد و باید این اقدامات افزایش پیدا کند؛ در سفر ریاست جمهوری به زیرساخت های عمرانی مدارس علمیه توجه شد.

حیدری با اشاره به این که دشمن معنویت جوانان را مورد هدف قرار داده است، عنوان کرد: در ترویج موضوعات دینی، اخلاقی و فرهنگی باید تلاش مضاعفی داشته باشیم و خوشبختانه انسجام خوبی در استان حاکم است.

وی در خصوص محرومیت چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات خوبی در راستای حل مشکلات و محرومیت‌زدایی در این استان صورت گرفته است، همچنین با روی کار آمدن دولت سیزدهم سفرهای شهرستانی مسئولان به مناطق محروم افرایش داشته است.

حیدری افزود: سیل مرداد بالغ بر ۴۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به چهارمحال و بختیاری وارد کرد، همچنین خسارات زلزله ابتدای سال در استان ۱۰۰۰میلیارد تومان برآورد شد، همچنین بحران آب، سرمازدگی و خشکسالی نیز خساراتی را وارد کرده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه درصدی از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان تحقق پیدا کرده است و با تخصیص کامل این اعتبارات ظرف دو سال شاهد اتفاقات خوب خواهیم بود، در سفر ۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث جاده‌های روستایی و عشایری استان اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰ روستا در چهارمحال و بختیاری با تانکر آبرسانی می‌شوند، گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاهای محروم استان اختصاص پیدا کرده است، آبرسانی به ۴۳ روستا تا پایان سال به اتمام می‌رسد، همچنین قرارداد آبرسانی به ۵۳ روستا در بخش سردشت لردگان در حال انعقاد است.

حیدری با بیان اینکه برای محرومیت‌زدایی در روستای لبد بخش بازفت در شهرستان کوهرنگ در سفر ریاست جمهوری اعتبار اختصاص یافته است، یادآور شد: جاده این روستا به طول چهار کیلومتر تا مهرماه سال‌جاری افتتاح خواهد شد، همچنین مدرسه ابتدایی این روستا مورد بازسازی قرار گرفت، دو مدرسه راهنمایی نیز آماده افتتاح است و زنگ مهر در این مدارس به دستور رئیس‌جمهور امسال نواخته می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان تصریح کرد: محرومیت‌زدایی رویکرد دولت سیزدهم است، اشتغال و توسعه برای جلوگیری از مهاجرت در دستور کار قرار دارد.

در ادامه علی شهریارپور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر اعتبارات خوبی به حوزه‌های فرهنگی اختصاص پیدا کرده است، اظهار کرد: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان از ۱۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ به ۲۶۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ و ۳۱۰۰ میلیارد تومان بدون در نظر گرفتن اعتبارات سفر در سال ۱۴۰۱ اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای چهارمحال و بختیاری با در نظر گرفتن اعتبارات سفر در سال‌جاری به ۱۵ هزار و ۶۰۰میلیون تومان افزایش داشت که این رشد بی‌سابقه است.

شهریارپور با بیان اینکه برای تکمیل ۷۰۰ پروژه‌ نیمه‌تمام در چهارمحال و بختیاری نیازمند اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان هستیم، یادآور شد: پروژه‌های حوزه فرهنگ، دین و مذهب نیز از این قائده مستثنی نیست؛ در توزیع اعتبارات استانی دو فصل فرهنگ- هنر و دین- مذهب اضافه شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری افزود: در فصل اعتبارات فرهنگ و هنر اعتبارات استانی از ۴۳ میلیارد تومان در سال ۹۹ به ۷۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ و به ۳۱۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرده است. همچنین در فصل دین و مذهب اعتبارات از ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سال ۹۹ به ۹۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرد که این اعتبارات برای تجهیز و تعمیر خانه‌های عالم، مساجد، حسینیه‌ها و... اختصاص پیدا کرده است.

شهریارپور با اشاره به اینکه ۱۰ پروژه نیمه‌تمام در حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری داریم، بیان کرد: پنج مورد از این پروژه‌ها مربوط به حوزه‌های خواهران، چهار مورد حوزه علمیه برادران و یک مورد نیز مربوط به مرکز خدمات حوزه‌ استان است، طبق برآوردهای صورت گرفته برای تکمیل این پروژه‌ها نیازمند ۸۹ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    0 0
    البته به هنگامی که یک عالم وارسته از حیث علمی و اخلاقی بر حوزه های علمیه استان مدیریت و نظارت کند