دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه حضور آیت‌الله اعرافی در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری حُسن تصادف مبارکی است، گفت: از ایشان می‌خواهیم که در جهت رسیدگی به محرومیت‌ها مساعدت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از شهرکرد، جلسه شورای اداری چهارمحال‌وبختیاری امروز ۱۷ شهریور با حضور آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و غلامرضا حیدری، استاندار چهارمحال‌وبختیاری در سالن جلسات مصلای شهرکرد برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

آیت‌الله اعرافی به چهارمحال‌وبختیاری سفر کرد+ برنامه‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان در این جلسه با قدردانی از سفر مدیر حوزه‌های علمیه کشور به استان و با اشاره به حضور خودش در مناطق محروم کوهرنگ، اظهار کرد: این سفر با هدف اطلاع از وضعیت مردم به‌ویژه در حوزه فرهنگی انجام شد؛ راه مواصلاتی، ارتباطات و رسانه از زیرساخت‌های مهم برای ارتقای فرهنگ است که در این روستاها فاقد این امکانات هستیم.

وی با ذکر اینکه این کمبودها از ضعف مردمان این مناطق نیست، ادامه داد: این مردمان در مناطق محروم خواهران و برادران ما هستند و اشکال از ماست که به این مناطق نرفتیم و امکانات را برای این مردم فراهم نکرده‌ایم.

نکونام تصریح کرد: این مردمان اهل دین و اعتقادات هستند اما شرایطی بر آنان می‌گذرد که از بهداشت و امکانات اولیه محرومند و آشنایی با احکام دین ندارند و این طبیعی است، چرا که هیچ روحانی در این مناطق حضور ندارد.

امام‌جمعه شهرکرد تأکید کرد: ۳۵ روستا در شهرستان‌های کوهرنگ و اردل از این محرومیت‌ها رنج می‌برند و شاهد فقدان راه ارتباطی، بهداشت و درمان و دیگر محدودیت‌ها هستیم؛ مردم این مناطق برای واکسن زدن کودکشان باید ساعت‌ها راه طی و سختی‌ها را تحمل کنند.

نکونام با تأکید بر اینکه شایسته است منابع طبیعی استان برای ایجاد راه‌های مواصلاتی در این مناطق صعب‌العبور مجوزات لازم را صادر کند، افزود: اگرچه صیانت از درختان و جنگل‌ها لازم و ضروری است اما عدم صدور مجوز به دلیل جلوگیری از قطع درختان برای احداث راه در این مناطق ضایعه‌های به مراتب سنگین‌تری را تحمیل می‌کند.

وی ادامه داد: مردم این مناطق به دلیل نبود امکانات اولیه ناچارند از همین درختانی که می‌خواهیم صیانت کنیم، برای ساخت مسکن و دیگر امورات استفاده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه حضور آیت‌الله اعرافی به‌ عنوان مدیر حوزه های علمیه کشور و عضو فقهای شورای نگهبان در این جلسه حُسن تصادف مبارکی است، گفت: از ایشان می‌خواهیم که در جهت رسیدگی به محرومیت‌ها مساعدت داشته باشند؛ این رسیدگی‌ها برای کارهای فرهنگی و حوزوی لازم و ضروری است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha