چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
تبریز

حوزه/ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی به مناسبت سالگرد قیام یوم ‌الله هفدهم شهریور، باصدور بیانیه ای اعلام کرد: شهدای گرانقدر ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ مجاهدانی غیور بودند که ایمان در دل‌هایشان راه یافته بود، شیر دلانی که نه برای دنیا، بلکه برای وعده‌های الهی و رضای حضرت حق به پا خاستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی به مناسبت سالگرد قیام یوم ‌الله هفدهم شهریور، بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: شهریور ماه یادآور ایثار و از جان گذشتگی شهدایی است که با نثار خون خود، میدان ژاله را به میدان سرخ و میدان شهدا تبدیل کرده و مظلومیت ملت ایران را تا روزگار باقی است بر تارک تاریخ این مرز و بوم به عنوان پیشگامان و پیشتازان فجرآفرین ۱۳۵۷ ثبت کردند.

روز جمعه هفده شهریور ۱۳۵۷، فرزندان امام روح الله با یقین و باورمندی به هدف‌های مقدس و الهی و بلندشان، در کربلای ژاله در محاصره دشمن قرار گرفته و زیر باران سرب و گلوله دژخیمان پهلوی جان خویش را سپر بلای انقلاب و اهداف والای آن کردند.

شهدای گرانقدر ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ مجاهدانی غیور بودند که ایمان در دل‌هایشان راه یافته بود، شیر دلانی که نه برای دنیا، بلکه برای وعده‌های الهی و رضای حضرت حق به پا خاستند و جلوی ستم پهلوی ایستادند.

رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی به حقیقت در عظمت این واقعه تاریخی، هفدهم شهریور را مکرر عاشورا و میدان شهدا را مکررِ کربلا و شهدای این حادثه را مکررِ شهدای کربلا خواندند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم بویژه شهدای والامقام ۱۷شهریور ۱۳۵۷، از عموم اهالی متدین و ولایتمدار استان دعوت می‌کند تا با زنده نگاه داشتن دلاوری‌ها و رشادت‌های ایثارگران، با آرمان‌های شهدا و امام شهدا تجدید میثاق کرده و گذشته پرافتخار را به عنوان چراغ راه آینده‌ خود قرار دهند و با بزرگداشت این گونه ایام الله و زنده نگهداشتن پیام‌های جاودانه و راهگشای آن، کشور و نظام خود را از گزند توطئه‌ها و دشمنی‌ها حفظ نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha