دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: امروز اراده بر تحقق اهداف مجموعه ستاد همکاری‌ها را هم در حوزه و هم در آموزش و پرورش مشاهده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام امام جمعه شهرکرد روز پنج شنبه در جلسه ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش که با حضور آیت‌الله اعرافی برگزار شد، با اشاره به اینکه جایگاه ستاد همکاری‌ها با وجود چندین سال فعالیت هنوز نه در حوزه علمیه و نه در آموزش و پرورش جا نیفتاده است، اظهار داشت: این ستاد برای آن فعال شد که فضاهای علمی، معرفتی و معنوی در آموزش و پرورش ایجاد شود تا رشد معنویت و اخلاق و اصلاح رفتارها اتفاق بیفتد و گفتمان امامین انقلاب در مدارس حاکم و روحیه، نشاط انقلابی و نسل‌سازی برای انقلاب و جامعه مهدوی محقق گردد.

وی افزود: نبود اراده لازم از سوی متولیان امر یکی از دلایل عدم تحقق اهداف یاد شده است و گاه همکاری صورت نمی‌گرفت و گاهی از موارد ما نیز در حوزه ظرفیت لازم را فراهم نکردیم و سرخوردگی اتفاق می‌افتاد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه امروز اراده بر تحقق اهداف مجموعه ستاد همکاری‌ها را هم در حوزه و هم در آموزش و پرورش مشاهده می‌کنیم، گفت: این نگاه جای تبریک و امیدواری دارد، طرح‌هایی را در جهت توانمندسازی و کارآمدی مبلغان شاهدیم که بسیار اهمیت دارد، چرا که اعزام مبلغ ناکارآمد نمی‌تواند منتج به نتیجه مطلوب شود، بنابراین لازم است تا دوره‌های کارگاهی برای مبلغان گذاشته شود و برای حضور در مدارس مهیا شوند.

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: برای آماده‌سازی فضای مدارس و تقویت همکاری با حوزه، مدیران مدارس و مربیان پرورشی را باید مدام در کنار هم بنشانیم و نسبت به موضوع توجیه شوند، چرا که بسیاری از مدیران توجیه نیستند و لذا همکاری نمی‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش باید به یک همکاری راستین و حقیقی و اثر گذار برسد، یادآور شد: این مهم با اراده موجود در دو نهاد، شدنی و امیدبخش است که باید خداوند را به خاطر آن شاکر باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha