دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

حوزه / امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به سفر دو روزه آیت‌الله اعرافی به چهارمحال‌وبختیاری، گفت: حوزه استان مشکلاتی دارد که در حضور مدیر حوزه‌های علمیه کشور مطرح شد و امید است به برکت تلاش‌های مجموعه شورای عالی حوزه این مشکلات تقلیل یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با اشاره به رهنمود قرآنی در آیه ۲۰ از سوره مبارکه فصلت، اظهار داشت: در این آیه شریفه خداوند گفت‌وگویی را از زبان جهنمیان بیان می‌کند و نکته برجسته آیه این است که همه ما همواره در منظر پروردگار عالم هستیم و لحظه‌ای از محضر خدا خارج نمی‌شویم و اینکه خدا همواره شاهد اعمالمان است.

وی با یادآوری در پیش بودن اربعین حسینی، ادامه داد: آنچه امروز به فضل الهی و به برکت اربعین شاهدیم، همایش عظیم و معنوی عالم تشیع و حتی فراتر از عالم اسلام است و این همایش عظیم معنوی می‌رود تا ظرفیت‌های نهفته را نمایان کند و لذا این همایش، یک ظرفیت استکبارستیز، استکبار برانداز، طاغوت‌زدا و نقش‌آفرین در حاکمیت ولایت است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: اربعین در پیوند جوامع اسلامی و شکل دادن جامعه متمدن اسلامی نقش ایفا می‌کند و تمام امور و کارها را تحت‌الشعاع قرار داده است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ازدحام جمعیت زائران در مرزهای ایران و عراق و بسته شدن مرزها برای حفظ سلامتی و امنیت مردم، یادآور شد: شایسته است که مردم نیز همراهی کنند و قانون‌مداری را مد نظر قرار دهند تا این برنامه جهادی و با عظمت که استکبار را به وحشت انداخته و عصبانی کرده است، به خوبی برگزار شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به سفر دو روزه آیت‌الله اعرافی به چهارمحال‌وبختیاری و شکل‌گیری جمع‌ها و جلسات خوب و راهگشا، خاطر نشان کرد: حوزه‌های علمیه از زمان امام باقر(ع) تاکنون در پیشبرد اهداف و تداوم مبانی حیات‌بخش اسلام با قوت پیش آمده و نقش‌آفرینی کرده‌ و زمینه رشد و تعالی جوامع اسلامی را فراهم کرده‌اند.

وی با متفاوت خواندن حوزه علمیه اهل تشیع و با استناد به سخن یکی از عالمان سنی در بیان چرایی این تفاوت، تصریح کرد: سر اینکه حوزه شیعی همواره در برابر طواغیت ایستادگی کرده و با حریت از اهل‌بیت(ع) دفاع کرده است، دو نکته نهفته است، نخست آنکه شیعیان به مبانی مکتب عاشورا پیوند دارند و این روحیه آزادگی را امام حسین(ع) به جامعه شیعی تزریق کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: حوزه علمیه شیعی همواره از استقلال مالی برخوردار بوده و هیچگاه خود را وابسته به حکومت‌ها نکرده است و ارتزاق حوزه به برکت ایمان، اعتقاد و اعتماد مردم تامین و اداره شده است که پیوند عمیق میان بازار و حوزه مصداق همین موضوع است، البته حوزه در این مسیر فراز و نشیب‌هایی را هم تحمل کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال‌وبختیاری تأکید کرد: امروز زمان جبران بسیاری از ضعف‌ها و عقب‌ماندگی‌های گذشته است و از حوزه علمیه انتظار داریم که به قله‌های بلند تعالی دست یابد، حوزه استان نیز مشکلاتی دارد که در حضور مدیر حوزه‌های علمیه کشور مطرح شد و امید است به برکت تلاش‌های مجموعه شورای عالی حوزه این مشکلات تقلیل یابند.

وی با اشاره به سفر خود به روستاهای صعب‌العبور کوهرنگ و با بیان اینکه ۳۵ روستا در شهرستان‌های کوهرنگ و اردل فاقد هرگونه امکانات اولیه از جمله راه ارتباطی هستند، اظهار داشت: بیان این مشکلات برای آن است که قدمی برای رفع این کاستی‌ها برداشته شود تا دیگر شاهد این ضعف‌ها نباشیم، بنابراین وجود این محرومیت‌ها و مشکلات بدان معنا نیست که نظام اسلامی کاری نکرده و دستاوردی نداشته است.

امام‌جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه شایسته است منابع طبیعی استان برای ایجاد راه‌های مواصلاتی در این مناطق صعب‌العبور مجوزات لازم را صادر کند، افزود: اگر چه صیانت از درختان و جنگل‌ها لازم و ضروری است، اما عدم صدور مجوز به دلیل جلوگیری از قطع درختان برای احداث راه در این مناطق ضایعه‌های به مراتب سنگین‌تری را تحمیل می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: مردم این مناطق به دلیل نبود امکانات اولیه ناچار هستند از درختان برای ساخت مسکن و دیگر امورات استفاده کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha