دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حوزه علمیه خواهران یزد

حوزه/ استاندار یزد ظرفیت ۲۷۰ هزار دانش آموز در استان و ۹۰ هزار دانشجو را فرصتی برای متولیان فرهنگی دانست و گفت: مسئله جمعیت به عنوان یک تکلیف از سوی رهبر معظم انقلاب بر عهده ما نهاده شده است و حوزه علمیه خواهران استان می‌تواند میدان دار این موضوع باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، مهران فاطمی استاندار یزد پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه آغاز سال تحصیلی۱۴۰2-۱۴۰۱ حوزه علمیه خواهران استان یزد، که به میزبانی مکتب الزهرا(س) و با حضور مسئولان حوزه برادران و خواهران برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور در این نشست، آغاز سال تحصیلی را به بانوان طلبه، مسئولان و اساتید حوزه تبریک گفت.

وی با قرائت بخشی از آیه ۱۲ سوره یوسف «إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلَّا مَا رَحِمَ رَبِّی»، اظهار داشت: این سئوال برای ما مطرح می‌شود که رحم خداوند شامل چه کسانی می‌شود تا از نفس اماره در امان بمانند؟ که امام رضا(ع) در این‌باره می‌فرمایند: «خداوند، رحمت کند آن بنده‌ای را که امر ما را زنده کند!»؛ سوال شد: چگونه امر شما را زنده کند؟ که حضرت فرمودند: «علوم ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد، که اگر مردم زیبایی‌های گفتار ما را می‌دانستند، از ما پیروی می‌کردند».

استاندار یزد، با تقدیر از بانوان طلبه یزدی، گفت: آمار قریب به سه هزار نفری بانوان طلبه یزدی با توجه به جمعیت استان، نشان از آن دارد که حوزه علمیه خواهران یزد در ردیف استان‌های برتر کشور قرار دارد.

فاطمی با اشاره به فرهنگ شرق و غرب نسبت به زنان، یادآور شد: در شرق، زن در حاشیه قرار دارد و در تصمیم گیری‌ها مشارکت ندارد و در غرب، به زن به عنوان ابزار جنسیتی بدون در نظر گرفتن مقام انسانی نگاه می‌شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره)، اظهار داشت: حضرت امام(ره) بر اساس مکتب اسلام، زنان را نه با الگوی شرقی و نه با الگوی غربی، بلکه با معیارهای انسانی به میدان آورد و بر این اساس زنان جریان ساز، تصمیم گیر، تصمیم ساز و یک عنصر فعال در صحنه هستند.

وی با اشاره به وجود برخی آسیب‌های اجتماعی، خاطر نشان کرد: وضعیت ازدواج و طلاق در شأن دارالعباده نیست و متاسفانه برخی مسائل در حاشیه نشینی شهرها دیده می‌شود.

استاندار یزد با یادآوری وضعیت عفاف و حجاب، اذعان کرد: وضعیت حجاب زیبنده استان یزد نیست و اقدامات سلبی به تنهایی جواب نمی‌دهد بلکه تا ساحت اندیشه افراد اغنا نشود، پیروزی به دست نمی‌آید.

فاطمی ادامه داد: استان یزد با توجه به وفور معادن و صنایع، یک استان مهاجر پذیر است و آمار غیر رسمی تعداد ۳۰۰ هزار مهاجر از دیگر شهرها و نیز اتباع بیگانه را تخمین زده است.

وی ظرفیت ۲۷۰ هزار دانش آموز در استان و ۹۰ هزار دانشجو را فرصتی برای متولیان فرهنگی دانست و گفت: مسئله جمعیت به عنوان یک تکلیف از سوی رهبر معظم انقلاب بر عهده ما نهاده شده است و حوزه علمیه خواهران استان می‌تواند میدان دار این موضوع باشد.

استاندار یزد، تصریح کرد: برای تبیین اهمیت افزایش جمعیت در کنار فعالیت‌های آموزشی، کارکردهای عملیاتی را نیز از حوزه خواهران انتظار داریم و هیچ منعی برای حضور طلاب خواهر و برادر در شوراهای تصمیم گیری مرتبط نداریم.

فاطمی، با اشاره به بودجه‌های پژوهشی و آموزشی استان، در زمینه تخصیص اعتبار به حوزه علمیه خواهران استان یزد در بودجه سال جاری قول همکاری داد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha