دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه مردم امتحان خود را پس داده‌اند، گفت: هر جا انقلابی عمل کردیم شاهد موفقیت بودیم و لذا نیاز است تا مسئولان انقلابی‌تر عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: توجه به حلال و حرام و مراقبت از احکام الهی از مصادیق تقوا است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با شرکت کنندگان اجلاس جهانی اهل بیت(ع)، یادآور شد: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند "تاب‌آوری نظام اسلامی، از خود ایجاد نظام اسلامی نیز مهم‌تر است"، یکی از مسائل مهم است که باید مورد نظر مسئولان و مردم باشد.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی یکی از مقام‌ترین نظام‌های سیاسی است، گفت: در بعضی از پژوهش‌هایی که در مراکز علمی آمریکا انجام شده است، بر این موضوع تاکید شده که یکی از مقام‌ترین نظام‌ها جمهوری اسلامی است و لذا هر چه انقلابی گری به معنای واقعی داشته باشیم، این نظام ماندگار تر است.

وی افزود: تحریم‌ها، دشمنی‌ها و جنگ سخت و نرمی که علیه جمهوری اسلامی توسط دشمن تحمیل شده است اگر به کشورهای دیگر اعمال می‌شد تا به حال متلاشی شده بودند اما این مردم جمهوری اسلامی بودند در برابر مستکبران ایستادگی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه جمهوری اسلامی منافع مستکبران را به خطر انداخته است، مطرح کرد: هر چه نظام و مسئولان انقلابی تر و جهادی‌تر باشند، تاب آوری بیشتری نیز خواهیم داشت و در مقابل بحران‌ها مقاوم‌تر خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه مردم امتحان خود را پس داده‌اند، یادآور شد: هر جا انقلابی عمل کردیم شاهد موفقیت بودیم و لذا نیاز است تا مسئولان انقلابی‌تر عمل کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان تصریح کرد: در مسائل نظامی و علمی که مربوط به دولت نبوده و پای انقلابی گری و جوانان بوده، پیش رفته‌ایم و هر جا که کار دست برخی از افراد بوده، همانند خودروسازی و کنترل گرانی و معیشت، عقب مانده‌ایم.

وی با بیان اینکه اساس مقاومت، ایمان به خدا است، گفت: حضرت امام(ره) بارها بر این اصل تأکید داشتند که باید به خدا متکی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه نتیجه تاب آوری، استقلال کشور است، خاطر نشان کرد: کسانی که در صدد سقوط نظام بودند، امروز رفته‌اند و با وجود آنکه بدخواهان این نظام مقدس یکی یکی همه می‌روند، اما نظام مقدس اسلامی همچنان با قدرت مسیر خود را ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی اربعین و حضور میلیون‌ها انسان با انگیزه‌ای واحد در مسیر امام(ع)، خاطر نشان کرد: این جمعیت، مبتنی بر عقلانیت دینی شکل گرفته است و می‌تواند هویت شیعی ما را در دنیا شکوفا کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه این تجمع حرف تشیع، اسلام و امام حسین(ع) را در دنیا طنین انداز می‌کند، مطرح کرد: این راهپیمایی عظیم، جریان نفاق و کفر را به هم ریخته است و لذا شاهد هستیم که دشمنان با شبهه پراکنی تلاش می‌کنند که این حرکت بی نظیر را تضعیف کنند.

وی با تأکید بر اینکه انگیزه واحد زائران از ملیت‌های مختلف می‌تواند وحدت آفرین باشد و اختلاف‌ها را کنار بزند، گفت: باید تلاش کنیم با تقویت این وحدت اجازه فعالیت به افراطی گری‌هایی همانند داعش و یا شیعه انگلیسی را ندهیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه البته با وجود تلاش مسئولان، بازهم با مشکلاتی در این مسیر روبرو هستیم، یادآور شد: این حرکت از گذشته بوده و در آینده هم خواهد بود، بنابراین باید از همین امروز برای سال آینده برنامه ریزی و تدبیر کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه زیر ساخت‌ها در کشور عراق مناسب نیست و کشش این همه زائر و مسافر را ندارد و لذا لازم است مسئولان با تدبیر خود، در جهت حفظ عزت و کرامت زائران اقدامات لازم را انجام دهند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه دولت همکاری خوبی در این عرصه داشته و چند نفر از وزرا از نزدیک در مرز حاضر و پیگیر کارها هستند، اظهار داشت: ضروری است تا نسبت به حفظ کرامت و عزت انسانی زائران خصوصا کودکان و سالخوردگان در این گرمای هوا اقدامات مناسبی انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه در این سیل جمعیت باید انصاف رعایت شود، گفت: در کرایه‌ ماشین ها و فروش اجناس مختلف نسبت به زائران همه باید با انصاف عمل کنیم و مراقب باشیم که در این مسیر مبتلا به برخی مشکلات نشویم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره برپایی ۱۱۰ موکب در استان همدان توسط ستاد اربعین، مطرح کرد: چند میلیون نفر زائر از استان همدان در ایام عبور خواهند کرد که باید ضمن آنکه برای خدمت رسانی درست و به موقع به این عزیزان تدبیر شود، لازم است تا از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha