دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمدرضا نصوری

حوزه/ امام جمعه موقت ساری گفت: بزرگترین اجتماع امت اسلامی در همایش پیاده روی اربعین حسینی تجلی و نمود عینی یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ساری، حجت الاسلام محمدرضا نصوری امام جمعه موقت ساری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ساری، اظهار داشت: مردم با حضور در عرصه‌های مختلف ثابت کرده‌اند که با ایستادگی در برابر دسیسه‌های سازمان یافته سران استکبار، همچنان پشتیبانی قوی برای نظام اسلامی هستند.

وی اظهار داشت: مردم ایران اسلامی با وجود تمام مشکلات اقتصادی که ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان است، با تبعیت از ولی فقیه و با گذشتن از جان و مال خود، همچنان به انقلاب اسلامی وفادار باقی خواهند ماند.

امام جمعه موقت ساری با یادآوری رویداد تاریخی ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷، گفت: رژیم فاسد پهلوی در این روز علاوه بر زخمی کردن هزاران نفر، چهار هزار نفر انسان بی‌گناه را شهید کرد که پس از پیروزی انقلاب کمتر به آن پرداخته شده است.

حجت الاسلام نصوری بیان کرد: هنوز نتوانسته‌ایم جنایات رژیم پهلوی را هم در بعد سیاسی و هم در بعد هنری به‌درستی برای مردم ترسیم و بازگو کنیم.

وی با بیان اینکه جنایت‌های رژیم پهلوی باید در کتب درسی دانش آموزان گنجانده شود، گفت: شهدای ۱۷ شهریور پیشمرگان انقلاب اسلامی بودند و باید نسبت به معرفی اتفاقات این روز روشنگری بیشتری شود.

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قطع روابط دیپلماتیک کشور آلبانی با جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: ادعای حمله سایبری ایران به آلبانی از اساس کذب و بیهوده است و این کشور برای خوش خدمتی به اربابان خود، اقدام به تعطیلی سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران کرده است.

وی ادامه داد: در حالی که جمهوری اسلامی ایران خود قربانی تروریسم است، کشور آلبانی با پناه دادن به عده‌ای از منافقین از آنان حمایت کرده است.

بزرگترین اجتماع امت اسلامی در پیاده‌روی اربعین تجلی یافته است

وی در بخش دیگری با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، یادآور شد: بزرگترین اجتماع امت اسلامی در همایش پیاده روی اربعین حسینی تجلی و نمود عینی یافته است.

امام جمعه موقت ساری گفت: در شرایطی که رسانه‌های بیگانه این اجتماع بزرگ امت اسلامی در پیاده روی اربعین حسینی را سانسور می‌کنند، هنرمندان باید با ساخت آثار مناسب نسبت به معرفی واقعه عاشورا و اربعین و معرفی یاران با وفای امام حسین(ع) اهتمام بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام نصوری، از بین بردن توهم زندگی جمعی و ترویج زندگی ساده، دور شدن جهان از جاهلیت مدرن، تمرین ایثار و از خود گذشتگی را از جمله آثار و برکات وجودی همایش پیاده روی اربعین حسینی ذکر کرد.

وی گفت: پیاده روی اربعین حسینی مربوط به دین و آیین خاصی نیست و حتی اهل سنت نیز با برپایی ایستگاه، به مردم شیعه و زائران بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) خدمت می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha