دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آزاده نیکپور*

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) یزد از فارغ التحصیلی هزار بانوی طلبه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون از این مدرسه علمیه(مکتب الزهرای قدیم) خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، خانم آزاده نیکپور، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد ظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران استان که با حضور مهران فاطمی استاندار یزد و دیگر مسئولان استانی در محل مدرسه الزهرا(ع) برگزار شد اظهار داشت: این مدرسه از سال ۱۳۵۸ توسط شهید صدوقی(ره) بنا شد و در ابتدا «عصمتیه » نام داشت و سپس به مکتب‌الزهرا(س) تغییر نام یافت و بعد از تأسیس مدیریت حوزه علمیه خواهران استان به مدرسه علمیه الزهرا(س) نامگذاری شد و دومین مدرسه رسمی و قدیمی‌ترین مدرسه خواهران استان یزد به شمار می رود.

وی از فارغ التحصیلی ۱۰۰۰ بانوی طلبه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون از این مدرسه علمیه خبر داد و افزود: سعی کرده ایم در تربیت طلاب با بالابردن سطح عقلانی و علم و آگاهی در کنار تقوا و خداجویی، به مشکلات علمی جامعه پاسخ دهیم و در این کار نیک و حسنه مؤثر باشیم.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها یزد گفت: حوزه‌های علمیه در طول تاریخ پایه‌گذار و مأمن مطمئنی برای هدایت مردم به سمت دین بوده اند.

نیکپور اظهار امیدواری کرد: بانوان طلبه بتوانند در پاسخ به شبهات جوانان مؤثر باشند، زیرا حوزه علمیه بهترین مرکز و مکان برای کسب دانش دین است.

وی خواستار حمایت مسئولان از حوزه های علمیه خواهران شد و افزود: حمایت همه جانبه باعث تقویت دانش دین و ورود نخبگان به این مدارس می شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha