شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دوره تکمیلی مهارت آموزی طلاب پذیرفته شده در آموزش و پرورش

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران در بازدید از روند برگزاری دوره تکمیلی مهارت آموزی طلاب پذیرفته شده در آموزش و پرورش، گفت: حق دانش آموز فقط صرف تعلیم نیست، احسان در تعلیم است و باید بهترین روش تربیت دانش آموز را در پیش گرفت و به این رسالت بزرگ عمل کرد.

به گزارش خبر گزاری حوزه، دوره تکمیلی مهارت آموزی با حضور ۲۰۷ نفر از دانش آموختگان مدارس علمیه خواهران استان تهران که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش (ماده ۲۸ جذب آزمون استخدامی) پذیرفته شده اند، در مدارس علمیه الزهرا(س) کوی نصر و الزهرا(س) شهر ری به مدت سه هفته در حال برگزاری است.

در این دوره، مهارت هایی از جمله اخلاق حرفه ای معلمی، آشنایی با اسناد تحولی و فلسفه تعلیم تربیت، روش ها و فنون تدریس، اخلاق حرفه ای و مدیریت کلاسداری به صورت تخصصی و عمومی برای آموزگاران ابتدایی، دبیران و مربیان امور تربیتی، توسط اساتید برتر دانشگاه فرهنگیان آموزش داده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین کبیریان، مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران ضمن بازدید از روند برگزاری این دوره، در جمع مهارت آموزان با بیان روایتی از پیامبر اسلام(ص) که فرمودند: "بخشنده ترین شما پس از من، کسی است که دانشی بیاموزد، آن گاه دانش خود را بپراکند"، با اشاره به "جایگاه معلم"، افزود: باید موقعیتی را که خداوند برای شما مقدر کرده است، قدر بدانید. انسانی که علمی را آموخته و آن علم را منتشر می کند، همان جایگاه معلمی را دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران تصریح کرد: اگر در این عرصه تلاش کنید و با نیت خالص و جهادی این بچه ها را در مسیر هدایت قرار دهید و دیندارشان کنید، اجر همه اعمال نیک این بچه ها را خواهید داشت و به عنوان صدقه جاریه برای شما قرار خواهد گرفت. همان طور که در روایات نقل شده هر یک از این افراد (معلم) روز قیامت یک امت هستند.

وی با بیان روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص)، افزود: "معلم و کسی که جان خود را در راه خدا می بخشد و به شهادت می رسد، برترین افراد بعد از پیامبر در این ویژگی و صفت هستند." همان طور که در روایات آمده است، پیامبر گرامی نیز به این جایگاه معلمی که داشتند، افتخار می کردند.

استاد حوزه در ادامه سخنان خود افزود: شما قرار است مسئولیتی را که خداوند و پیامبر دارند، عهده دار باشید، البته باید در این راستا بسیار مراقب بود تا باعث انحراف افراد نشویم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با اشاره به حقوق دانش آموز بر معلم، یادآور شد: افراد مختلفی به گردن انسان حق پیدا می کنند، از جمله کسانی که مسئولیت تعلیم و تربیت آنان را برعهده دارید، یعنی همان دانش آموزی که به گردن معلم حق دارد. باید به این یقین و باور برسیم که خداوند متعال شما را قیم فکری این دانش آموزان قرار داده است. کسی که قوام فکری، اعتقادی، معنوی و تربیتی دیگران به عهده اوست. این مطلب بسیار حائز اهمیت است و باید حقی از ایشان ضایع نشود.

وی ابراز کرد: باید تعلیم را به نحو احسن انجام دهید. حق دانش آموز فقط صرف تعلیم نیست، احسان در تعلیم است و باید بهترین روش تربیت دانش آموز را در پیش گرفت و به این رسالت بزرگ عمل کرد.

استاد حوزه، بر برخورد با دانش آموزان همراه با ملایمت، نشاط و با احساس مادری تاکید کرد و افزود: کلاس به گونه ای اداره شود که موجب خستگی دانش آموز نگردد. اگر این موارد رعایت شود، خداوند متعال نیز از فضل خود یقینا کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین کبیریان افزود: اگر شکر این نعمت را به جا نیاوریم خداوند متعال نیز آن علم را از ما خواهد گرفت. این را بدانیم رسالت طلبگی و معلمی بسیار سنگین است. باید این مسئولیتی که به عهده ما گذاشته اند را حفظ کنیم، اگر کوتاهی کنیم، آن علم و ارزشی که بواسطه آن علم ایجاد شده است، از دست خواهد رفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha