شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سیداسماعیل حاتمی

حوزه / کارشناس مذهبی در موکب امام رضا (ع) در کربلا گفت: در مسیر پیاده‌روی اربعین بهترین ذکر، زیارت عاشورا است، چرا که بهترین دعاها در این زیارت است و لازم است تا در این مسیر به حضرت متوسل شویم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه از کربلا، حجت‌الاسلام‌ سید اسماعیل حاتمی کارشناس مذهبی ظهر امروز در موکب امام رضا(ع) در کربلا، در جمع زائران با اشاره به تأکید ائمه اطهار(ع) به زیارت امام حسین(ع) در اربعین، اظهار داشت: امام حسین(ع) در مناسبت‌های مختلف زیارت‌های مخصوصی دارند، از جمله زیارت امام حسین(ع) در نیمه شعبان است که امام صادق(ع) در این رابطه می‌فرمایند، هر کس به زیارت جدم حسین(ع) در نیمه شعبان برود، ۱۲۴ هزار پیامبر با او مصافحه خواهند کرد.

وی روز عرفه را یکی دیگر از فرصت‌های خاص برای زیارت امام حسین(ع) دانست و گفت: زیارت امام حسین(ع) در نیمه ماه رجب فرصت دیگری است که زائران برای زیارت مشرف شوند و آنچه تأکید زیادی از سوی ائمه اطهار برای زیارت سیدالشهدا(ع) شده، زیارت ایشان در روز اربعین است و گفته شده است که هر کس بخواهد عاقبت‌به‌خیر شود، در روز اربعین امام سوم شیعیان را زیارت کند.

این کارشناس مذهبی افزود: در مسیر پیاده‌روی اربعین بهترین ذکر، زیارت عاشورا است، چرا که بهترین دعاها در این زیارت است و لازم است تا در این مسیر به حضرت متوسل شویم.

وی تصریح کرد: همان طور که نمی‌توان حق پدر و مادر را ادا کرد، حق ائمه اطهار(ع) را هم نمی‌توان با بارها زیارت و ساخت مسجد ادا کرد و لذا امام صادق(ع) در این رابطه، در پاسخ به فردی که چگونه حق شمارا ادا کنیم، گریه برای امام حسین(ع) را اشاره کردند و فرمودند، گریه کردن بر جدم ثواب بی‌نهایت دارد و اگر خواستید حق ما اهل‌بیت(ع) را ادا کنید، بر امام حسین(ع) گریه کنید.

گفتنی است هرساله به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، موکب امام رضا(ع) کربلا بر پا می‌شود که هزینه‌های برگزاری آن نیز از محل موقوفات مرتبط با آن و کمک خیرین تأمین می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha