پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اجتماع عظیم اربعین

جانشین سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور با تاکید بر این که جهانیان نظاره گره سیل جمعیت میلیون ها انسان عاشق و دلداده امام حسین(ع) است، تصریح کرد: این میعادگاه به واسطه سفارش اهل بیت علیهم‌السلام و به طور طبیعی شکل گرفته است نه فرمایشی و ساختگی.

حجت‌الاسلام کریم سرافراز جانشین سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با تبیین ثمرات و کارکردهای اجتماع عظیم اربعین حسینی، گفت: ما در اربعین شعار حسینی بودمان را جهانی می‌کنیم. در این عظیم‌ترین تجمع شیعیان حول حماسه اباعبدالله الحسین(ع) می‌توانیم به تعمیق ارزش‌های حسینی جامعه شیعی بپردازیم. زمانی که ارزش‌های حماسی سیدالشهدا(ع) در جامعۀ شیعی تعمیق پیدا کند و بیش از پیش تثبیت شود، آثار گرانبهای آن در ابعاد مختلف کاملا مشهود خواهد بود. از آثار آن می توان به استکبارستیزی، ظلم‌ستیزی و اهتمام بیش از پیش به دینداری اشاره کرد.

به گفته جانشین سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور، اربعین پیام پیروزی حق بر باطل و خون بر شمشیر و آغاز شکل جدیدی از نبرد فرهنگی با طاغوت‌های زمانه است. حادثه عاشورا و بر زمین ریختن خون‌های پاک امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش، بهترین پشتوانه و سرمایه برای این مبارزه تمام ناشدنی و مستمر تا قیام قیامت است.

وی ادامه داد: بر اساس رهنمودهای امام خامنه ای(مدظله‌العالی) اگر بخواهیم تاریخ عاشورا را تحلیل کنیم، کربلا یک فصل شمشیر دارد که همان فصل شهادت است و یک فصل تبیین دارد که فصل اسارت است و هر دو هم جهاد فی‌سبیل‌الله با دو شیوه و شکل متفاوت است. در فصل شهادت، جهاد و مبارزه با شمشیر و در فصل اسارت، جهاد با تبلیغ، روشنگری، بصیرت‌افزایی و تبیین است و اربعین در این فصل قابل تجزیه و تحلیل است.

اربعین سفارش اهل بیت علیهم السلام نه ساختگی و فرمایش | کارکردهای سیاسی - اجتماعی اربعین حسینی

گسترش امید و امیدواری در اوضاع سخت و طاقت‌فرسای بحرانی، زنده نگه‌داشتن روحیات حماسی و دلاوری و شجاعت، ترویج روحیه حق‌طلبی و عدالت‌خواهی، احیای روحیه انتقام از ستمکاران با تبیین ظلم‌هایی که بر ائمه اطهار علیهم‌السلام گردید، زمینه‌سازی برای تحقق کنش‌های متعهدانه در راستای تأمین اهداف جهانی اسلام و توجه به جامعه و حکومت آرمانی که امام زمان علیه السلام پس از ظهور خود تشکیل خواهد داد، از دیگر کارکردهای سیاسی-اجتماعی پیاده روی اربعین به شمار می رود که حجت الاسلام سرافراز به آنها اشاره کرد.

جانشین سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور با تأکید بر اینکه اجتماع عظیم اربعین حسینی لرزه بر اندام دشمنان انداخته است، اظهار کرد: رسانه‌های دشمن و استکبار نه تنها چشم خود را بر روی حرکت میلیونی زائران اربعین بسته‌اند و از عظمت آن چیزی نمی‌گویند، بلکه با تمام توان به دنبال توطئه‌چینی و ایجاد شبهه هستند، اما به این ساده‌لوحان تهی‌سیرت باید گفت که هیچ گاه نمی‌توانند در این مسیر موفق شوند، چرا که این میعادگاه به واسطه سفارش اهل بیت علیهم‌السلام و به طور طبیعی شکل گرفته است نه فرمایشی و ساختگی.

حجت الاسلام سرافراز به این نکته هم اشاره کرد که رسانه‌های غربی به دنبال پیدا کردن نقطه ضعف و اختلاف‌افکنی در میان زائران هستند، در حالی که این حضور میلیونی، شعور و بصیرت جامعه مسلمان را نشان می‌دهد و به حول و قوه الهی تا ظهور منجی عالم بشریت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha