یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
المصطفی

سفیر برزیل در ایران گفت:جمهوری اسلامی با وجود تحمل بیش از چهل سال تحریم، پیشرفت های بسیار چشمگیری در عرصه های مختلف داشته است که مردم جهان با آن آشنا نیستند و لازم است در این زمینه اطلاع رسانی مناسبی صورت گیرد. ما تلاش کرده ایم تصویری صحیح از ایران در برزیل معرفی نماییم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آقای لودمار گونسالوس دآگیارنتو سفیر برزیل در ایران در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین خالق پور جانشین المصطفی که در قم برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعةالمصطفی، ابراز داشت: تحصیل دانش پژوهان برزیلی در جامعةالمصطفی موجب خرسندی ماست و امیدواریم این دیدار زمینه ساز افزایش آشنایی دوجانبه گردد.

آقای گونسالوس دآگیارنتو، زیارت حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) را یکی از تجربیات به یاد ماندنی برای خود برشمرد و اظهار داشت: یکی از زمینه های افزایش تعاملات فرهنگی، صنعت توریسم است که می تواند در افزایش آشنایی دوجانبه بسیار کارآمد باشد. همچنین تقویت همکاری های علمی و دانشگاهی میان دو کشور یکی از اهداف ماست زیرا توسعه علم میان کشورها می تواند اثرات تبلیغات نادرست و منفی را مرتفع نماید.

وی ادامه داد: ایران و برزیل سال آینده صد و بیستمین سالگرد روابط دوجانبه را جشن خواهند گرفت و امیدواریم بتوانیم در زمان باقی مانده اقدامات خوبی در زمینه ارتقای روابط علمی میان دانشگاه ها و مراکز علمی و همچنین دیگر زمینه های همکاری میان دو کشور ایجاد نماییم.

سفیر برزیل در ادامه به تبیین برخی زمینه های همکاری در عرصه های مختلف پرداخت و تاکید کرد: کمبود اطلاعات و آشنایی دوجانبه می تواند آسیب زیادی به روابط دوستانه مشترک وارد نماید. بیشتر افرادی که از نقاط مختلف فرصت سفر به ایران را داشته اند، با وجود دیدگاه منفی اولیه، هم اکنون مشتاق سفر مجدد به ایران هستند؛ زیرا تصویری کاملا متفاوت با واقعیت از ایران در رسانه های جهان منعکس می شود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحمل بیش از چهل سال تحریم، پیشرفت های بسیار چشمگیری در عرصه های مختلف داشته است که مردم جهان با آن آشنا نیستند و لازم است در این زمینه اطلاع رسانی مناسبی صورت گیرد. ما تلاش کرده ایم تصویری صحیح از ایران در برزیل معرفی نماییم و تبادلات علمی و دانشگاهی می تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد.

آقای گونسالوس دآگیارنتو در پایان، با اشاره به فرهنگ مهمان دوستی در مردم ایران، ابراز داشت: مردم کشورها جدا از مسائل سیاسی، دوست دارند کشورشان مورد توجه و علاقه مردم جهان باشد و ما نیز تلاش داریم تصویری درست و واقعی از دو کشور به مردم ایران و برزیل ارائه نماییم. در کمتر نقطه جهان می توان چهره های فرهنگی و ادبی مانند ایران یافت و این جاذبه های فرهنگی برای مردم جهان بسیار جذاب است و جا دارد در معرفی این جذابیت ها تلاش بیشتری صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور نیز در این دیدار به معرفی جامعةالمصطفی پرداخت و اظهار داشت: المصطفی یکی از مراکز دانشگاهی معتبر در جمهوری اسلامی ایران است که در نزدیک به ۱۶۰ رشته و گرایش، از سراسر جهان دانشجو به صورت حضوری و مجازی و آموزش های بلند مدت و کوتاه مدت می پذیرد.

وی با اشاره به تحصیل پیروان مذاهب مختلف اسلامی و نیز پیروان سایر ادیان در واحدهای آموزشی جامعةالمصطفی، ابراز داشت: هدف اصلی برنامه آموزشی المصطفی این است تا با استفاده از دانش بشری، مفاهیم و آموزه های اسلامی را در حوزه های مختلف علوم انسانی به دانشجویان خود آموزش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور با تاکید بر عضویت جامعةالمصطفی در اتحادیه های معتبر دانشگاهی جهان، ابراز داشت: هدف اصلی المصطفی تربیت نیروی انسانی کارآمد و عالم برای کشورهای مختلف است و دانش آموختگان المصطفی از توانمندی بالایی برای نقش آفرینی علمی و اجتماعی در کشورهای خود برخوردار هستند.

وی با اشاره به تحصیل شماری از دانشجویان برزیلی در جامعةالمصطفی، به تبیین زمینه های گسترش فعالیت های علمی و دانشگاهی جامعةالمصطفی در برزیل پرداخت و یادآور شد: دانش پژوهان برزیلی در رشته های مختلف به ویژه حقوق، اقتصاد، روان شناسی و سایر حوزه ها می توانند در جامعةالمصطفی تحصیل نمایند و در شمار کادر علمی موثر در این کشور قرار گیرند.

جانشین ریاست المصطفی، فراگیری آموزش های مهارتی را یکی ویژگی های تحصیل در جامعة المصطفی برشمرد و گفت: آموزش های مهارتی تکمیل کننده تحصیلات آکادمیک دانشجویان المصطفی به شمار می آید و زمینه کارآمدی بیشتر را برای دانش آموختگان المصطفی پدید می آورد. فرصت استفاده از این ظرفیت های ارزشمند، با هماهنگی و برنامه ریزی های مشترک کاملا در دسترس خواهد بود و امیدواریم شاهد افزایش همکاری ها در این عرصه باشیم.

وی یکی از توانمندی های ارزشمند دانش آموختگان المصطفی را کارآمدی چشمگیر آنان در فعالیت های موثر اجتماعی دانست و افزود: یکی از ظرفیت های خوب دانش آموختگان المصطفی، مدیریت و برگزاری تورهای زیارتی و سیاحتی است که می تواند در زمینه افزایش ارتباطات و تعاملات فرهنگی میان ایران و برزیل بسیار موثر واقع گردد.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور در پایان اظهار امیدواری کرد این دیدار زمینه ساز افزایش تعاملات و همکاری های مشترک علمی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و برزیل گردد.

گفتنی است در پایان این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین خالق پور، از آمادگی جامعةالمصطفی برای برگزاری دوره های کوتاه مدت ویژه استادان و چهره های فرهنگی برزیلی به منظور آشنایی بیشتر آنان با ایران و معارف اسلامی با همکاری سفارت برزیل در تهران خبر داد که مورد استقبال سفیر برزیل قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha