پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 1044509
۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
برنامه آموزشی

حوزه/ مجموعه کلیپ‌های تبیین برنامه جدید آموزشی حوزه‌های علمیه، پاسخی حرفه‌ای و دقیق به سوالات طلاب است. در این کلیپ‌ها به زوایای جذابی از برنامه جدید آموزشی پی می‌برید که تا کنون کمتر بیان شده بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مجموعه کلیپ‌های تبیین برنامه جدید آموزشی حوزه‌های علمیه، پاسخی حرفه‌ای و دقیق به سوالات طلاب است. در این کلیپ‌ها به زوایای جذابی از برنامه جدید آموزشی پی می‌برید که تا کنون کمتر بیان شده بود. موضوعاتی که نشان می‌دهد ۴ سال کار علمی و برنامه‌ریزی، چه سنت‌های اصیلی را به حوزه باز می‌گرداند و در کنار آن سبب ارتقای علمی حوزویان نیز خواهد شد.

بر اساس این گزارش: در ۶ دقیقه آنچه را نمی‌دانستید در کلیپ اول: اختیار. آیا ما در تمام‌خوانی کتاب رسائل و مکاسب اختیار داریم؟ بله! چون این برنامه طوری طراحی شده که هرگز مشکل «نرسیدن به محدوده‌ها» به وجود نیاید و... را ببینید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه درس خارج IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    5 1
    هر چند که هنوز تحول مطلوب حاصل نشده ولی همین اقدامات درست است و جامعه طلاب از مدیریت حوزه حمایت می کند. گوش تان هم به آقایان همیشه طلبکار دست از پا درازتر بدهکار نباشد.
  • استاد سطح IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    5 2
    اولا یک خسته نباشید جانانه به عزیزان سازنده این کلیپ می گویم. انصافا سوالات ما که باقی مانده بود حل شد. و خسته نباشید به مدیر محترم حوزه که انقلابی در آموزش درست کردند. این طرح فوق العاده است و باور کنید آیندگان یاد شما را گرامی می دارند که چگونه حوزه نجات دادید و از سیستم بسته آموزشی دانشگاه ها رها شدیم. امروز در پیچ تاریخی هستیم که هنوز اهمیت آن را نمی دانیم. ممنون واقعا ممنون
  • یونس مروتی IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    1 0
    باسلام وخدا قوت امیدوارم مطالب مورد توجه ودقت مسولین حوزه گردد!!! اصلاح دروس وروش تدریس ومطالب و،،،،،هرچند خیلی خیلی خوب وکار دقیق ودرستی است اما بالاتر ودقیق تر واصولی تر و،،،،،ازهمه انها تخلیه و اخراج واساتیدی است که در نقش استاد در حوزه ها ودانشگاهها نفوذ کرده اند وتوسط مسولین خاعن وخودفروش و،،،،جذب حوزه ها ودانشگاهها گردیده اند است چه بسا دروس و،،،،عالی باشند اما اساتید همانند چند دهه گذشته(نه همگی) منحرف وعمله غربیان و،،،،باشند که نتیجه ایی جز انحرافات فکری وذهنی وهزاران بدبختی دیگر نصیب دانشجویان وطلبه وکشور وملت نخواهد شد،،،مگر الان کم افرادی داریم درحوزه ها که ازریشه وابسته عنگلیس وغربیان و،،،،هستند؟ حتی در مقاطع مراجع تقلیدی و،،،،؟؟؟؟ یادتان رفته گسیل اساتیدی که توسط خاتمی و،،،،،با دادن مدرک ازدانشگاه ازاد روانه وجذب دانشگاهها شده اند وبه کثافات کاری و،،،،مشغول بوده اند وهنوز هم هستند؟؟؟اینها هزار بدتر از دشمنان قسم خورده خطرناک اند برای نظام وملت وایران واسلام و،،،،،
  • صادقی IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    1 0
    سیستم آموزشی حوزه کهنه شده و از تربیت نیروهای کارآمد و منطبق بر نیاز جامعه ناتوان است ادامه این روند مانند گذشته بخشی از استعدادها را فرسوده می‌کند و بخشی دیگر را فراری می‌دهد همان بهتر که خجالت نکشیم و به جای آزمون و خطا، از تجربه موفق نظام آموزشی دانشگاه استفاده کنیم و با شعار استقلال حوزه که ژستی نابخردانه و برخواسته از یک غرور کاذب صنفی است، عمر جوانان مومن را تباه نکنیم. آخه پس و پیش کردن محدوده دروس که اسمش تحول نیست عمو زاده آدم دلش می‌خواد خودش از برج میلاد پرت کنه پائين اونجا که میگه: همین تحول ظاهری هم حاصل سالها!!! کار علمی بوده 😄😄 خدا قوت
  • م IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    2 0
    زمانی احساس رضایت کنید که جوان و نوجوان در کشور همانطوری به حوزه نگاه کنند که مراجع سابق نگاه می کردند. ما در دو نوع برنامه و سیستم آموزشی موش آزمایشگاهی بودیم و طلبه های امروز هم در نوعی دیگر. ان شاء الله اگر که برنامه مد نظرتان را طراحی کرده اید وقت بگذارید و منیت را از خودتان دور کنید و اندکی برای کیفیت حوزه تلاش کنید. حوزه مدارکی و روزنه ای هیچ وقت به تحول نمی رسد. جناب اعرافی و دوستانشان تا زمانیکه با رویکرد بالا بردن هزینه ها به دنبال مدیریت حوزه باشند توفیق آنچنانی حاصل نخواهد شد حال هر چه برنامه جدید بنویسیم و طلاب را به نتایج برنامه های جدید وعده بدهیم. ۴،۵ سال زمان کمی نبود جناب اعرافی. دستاورد شما در این مدت رکود و وعده به آینده بوده.