دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / یادواره شهدای عملیات رمضان با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: با وجود آنکه امروز درخت انقلاب اسلامی تنومند شده، بازهم دشمن در توهم خودش قرار دارد و گمان می‌کند که با لگد زدن به این درخت تنومند، می‌تواند مشکلی ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در آیین تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در همدان، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران هویتی مبنی بر حکومت الهی بود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی تحقق اهداف و آرمان‌های الهی بود.

وی با اشاره به اینکه هویت دینی در جامعه آن روز، در حال حذف شدن بود، گفت: انقلاب اسلامی در زمانی به پیروزی رسید که حکومت پهلوی به سمت حذف دین در جامعه در حال حرکت بود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه تفسیر دین با افرادی بود که با ماهیت دین سازگاری نداشتند، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی در جهان این موضوع را مطرح کرد که دین این توانایی را دارد که در مدیریت اجتماعی می‌تواند ورود داشته باشد و معنویت را به جامعه و زندگی برگرداند.

وی به تشریح ماهیت انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: ماهیت انقلاب آن است که مستکبران و دیکتاتورهای تاریخ نسبت به آن احساس خطر می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: از آنجایی که ماهیت انقلاب اسلامی به مستکبر اجازه تعدی به حقوق دیگران و بی بند و باری را نمی‌دهد، بنابراین دشمن علیه آن اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه ابلیس در نزد دشمنان امروز اسلام باید شاگردی کند، یادآور شد: طبیعی است زمانی که دین وارد عرصه اجتماعی شود، منافع استکبار به خطر خواهد افتاد و لذا به صورت طبیعی به دشمنی با اسلام بر می‌خیزند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه نهال انقلاب اسلامی چهل سال پیش بنا نهاده شده است، گفت: شما رزمندگان و ایثارگران با تمام وجود مقاومت کردید، زخم و تازیانه خوردید اما کنار نرفتید و لذا امروز زمان ثمر دادن این شجره طیبه است.

وی تصریح کرد: البته ضعف‌هایی نیز در این بین وجود داشت، اما با وجود آنکه امروز این درخت تنومند شده، بازهم دشمن در توهم خودش قرار دارد و گمان می‌کند که با لگد زدن به این درخت تنومند، می‌تواند مشکلی ایجاد کند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه اراده خدا بر این است که آرمان‌هایش در علم محقق شود، گفت: البته تحقق آن دارای شرایطی است که لازم است جامعه اسلامی همراهی کند.

وی ادامه داد: دشمن در تمامی این سال‌ها در هر فرصتی به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی بوده و هست و آشوب‌هایی که رقم می‌زنند و اتفاقات اخیر نیز نشانی از این اهداف شوم است که اولین بار نبوده است.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه انقلاب مقاوم‌تر از گذشته به مسیر خود ادامه خواهد داد، گفت: با این حرکت‌ها مشکلی در مسیر انقلاب اسلامی ایجاد نخواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز با مشکلاتی خصوصا در عرصه اقتصادی روبرو هستیم، خاطر نشان کرد: لازم است تا همه برای رفع مشکلات تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به حضور رئیس جمهور در سازمان ملل، یادآور شد: امروز رییس جمهور به راحتی و با صدای رسا، از حق مردم ایران اسلامی دفاع می‌کند و به دنبال حل مشکلات اقتصادی کشور است که این نشان دهنده قدرت جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha