جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بیانیه تبریز

حوزه/ حوزه و حوزویان با ابراز تأسف از درگذشت یک شهروند ایرانی و عرض تسلیت به خانواده آن مرحومه، از نهاد های امنیتی و انتظامی می خواهند نسبت به امنیت خیمه ها و پرچم ها و نمادهای عاشورا در معابر عمومی و شهری، فکر اساسی و اقدام عاجل جدّی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حوزه علمیه خراسان در پی اغتشاشات اخیر در بیانیه ای آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَاتَّقوا فِتنَةً لا تُصیبَنَّ الَّذینَ ظَلَموا مِنکُم خاصَّةً ۖ وَاعلَموا أَنَّ اللَّهَ شَدیدُ العِقابِ

هتک حرمتی که این روزها به خیمه ها و پرچم های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شده و آتش زدن آنها و برخی صفحات قرآن مجید از سوی عده ای معلوم الحال به بهانه درگذشت یک شهروند ایرانی، خبری است که دل همه ارادتمندان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت را به درد می آورد و مصیبت عظیمی برای مردم متدین و مذهبی ایران اسلامی می باشد و به خداوند تبارک و تعالی از این معصیت بزرگ باید پناه برد.

آتش زدن و تخریب اموال عمومی و ایجاد ناامنی در برخی نقاط شهر و طرح شعارهای ساختارشکنانه نسبت به مقدسات دینی و حجاب و ولایت گناه نابخشودنی است.

حوزه علمیه خراسان ضمن محکومیت این عمل شنیع و غیر الهی و غیر انسانی از همه اقشار متدین و محبان اهل بیت علیهم السلام می خواهد نسبت به چنین اعمال و رفتار خبیثانۀ شماری اراذل و اوباش و معاندان دین و اهل بیت علیهم السلام و جریان رسانه ای معاند که می کوشند حقیقت را بایکوت کرده و روایت دیگری از آن را ارائه کند، بیش از پیش هوشمندی و حساسیت خود را داشته باشند.

از جریان رسانه ای انقلابی و متدین می خواهیم در جهت تبیین این حقیقت گام های عملی و موثر بردارند و نگذارند عده ای از افراد بی ریشه و بی اساس و بی هویت، اعتقادات دینی را به سخره بگیرند؛ فی الحال زمانی است که باید غیرت و حمیت دینی خود را در دفاع از اهل بیت علیهم السلام و دستگاه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به کار بست و وارد عمل شد.

حوزه و حوزویان با ابراز تأسف از درگذشت یک شهروند ایرانی و عرض تسلیت به خانواده این مرحومه و آرزوی غفران و رحمت الهی برای ایشان ، از نهاد های امنیتی و انتظامی می خواهد نسبت به امنیت خیمه ها و پرچم ها و نماد های عاشورا در معابر عمومی و شهری، فکر اساسی و اقدام عاجل جدّی داشته باشند و دستگاه قضایی نیز نسبت به قصور و تقصیر در این امر، اقدام کند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha