شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سیدنصیر حسینی امام جمعه یاسوج

حوزه /امام جمعه یاسوج گفت: پشت این فتنه‌ها جریان استکبار، صهیونیست‌ها، آل سعود و منافقین هستند و با توجه به آنکه پلیسی که حافظ نظم و انضباط است مورد هدف قرار می‌گیرد، لازم است تا از نیروی انتظامی با همه وجود حمایت کنیم و کسانی که فتنه گری کردند را محکوم کنیم و خواستار مجازات آنها در اسرع وقت هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج، با بیان روایتی از ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: راست‌گفتار باشید، در رفتار و کردار صداقت داشته باشید، چرا که صداقت و راست رفتاری از علائم انسان متقی است.

امام جمعه شهر یاسوج گفت: رفتارهای دروغین و دروغ، کلید خیلی از انحرافات و شرارت‌هایی است که در جامعه دیده می‌شود، خیلی از کشت و کشتارهای کنونی بر اساس دروغ طراحی می‌شود و خانواده‌ای که دروغ در آن وجود داشته باشد، آن جامعه و خانواده هرگز روی امنیت را نخواهد دید.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: انسان باید متعهد به عهدها باشد، پیمانی که انسان با دوستان، خانواده، قرآن، دین و قانون دارد باید وفا کند و در چارچوب قانون زندگی و حرکت داشته باشد، چرا که با بی‌قانونی، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و امنیت در جامعه ایجاد نخواهد شد.

وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: برخی رفتارها، خیانت به کشور و دین است و برخی رفتارها، نوشتارها و موضع گیری‌های نابجا نیز خیانت است و لذا باید مراقبت داشته باشیم کسی که پرچم، مسجد و حجاب را نمی‌بیند و زیبایی آن را درک نمی‌کند کور است و هر چه قدر خورشید نورانی‌تر باشد هم هیچ اثری در این افراد نخواهد داشت.

امام جمعه یاسوج افزود: وقتی می‌گوییم حجاب قانون خداست، برخی آن را قبول ندارند و برخی ها کور هستند و نمی‌فهمند، مثل دوران پیامبر(ص) که وقتی معجزات الهی را به آنها ارائه می‌کرد، جاهلانه می‌گفتند جادو و جنبل است و یا اینکه حضرت عیسی(ع) می‌فرمود من کور مادرزاد را شفا می‌دهم، اما برای آدم احمق و بی‌عقل نمی‌توانم کاری انجام دهم، چرا که اگر فردی از مسیر اخلاقیات خارج شود، دیگر درمان نخواهد شد.

وی به مناسبت‌های مختلف از جمله رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: اگر ائمه اطهار(ع) نبودند، هدایت‌گری در جامعه نبود و جهان در ظلم و تاریکی فرو می‌رفت، هر جامعه‌ای که در مسیر انبیا حرکت نکند در تاریکی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پشت این فتنه‌ها جریان استکبار، صهیونیست‌ها، آل سعود و منافقین هستند و با توجه به آنکه پلیسی که حافظ نظم و انضباط است مورد هدف قرار می‌گیرد، لازم است تا از نیروی انتظامی با همه وجود حمایت کنیم و کسانی که فتنه گری کردند را محکوم کنیم و خواستار مجازات آنها در اسرع وقت هستیم.

وی گفت: نیروی انتظامی باید با قدرت در برابر کسانی که هتک حرمت می‌کنند ایستادگی کند، شرکت در تجمعات این چنینی جرم است و هر کسی در این تجمعات شرکت کند باید مورد پیگرد قضایی قرار گیرد و البته مردم نیز باید مراقب باشند.

امام جمعه یاسوج گفت: خانمی حجاب را رعایت نکرده به او تذکر دادند، هر چند ما هم در مرگ او متأسف هستیم و به خانواده او تسلیت می‌گوییم، اما قرار نیست در یک اتفاق همه کشور دچار هرج و مرج شود.

وی با بیان اینکه در کشور ما عده‌ای با وقوع یک حادثه فتنه انگیزی می‌کنند، گفت: پشت سر همه اینها آمریکا، اسرائیل و آل سعود قرار دارند و امروز که ایران قدرت جهانی شده، آن‌ها نمی‌توانند این قدرت و پیشرفت را ببینند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با انتقاد از آل سعود و دوگانگی رفتار و گفتار آن‌ها، گفت: متاسفانه عده‌ای در جاده اسرائیل و آل سعود حرکت می‌کنند، مسجد، پلیس و آمبولانس را آتش می‌زنند، چرا که این به جز فتنه انگیزی نیست.

وی تأکید کرد: دشمنان بدانند از ارزش‌های انقلابی و دینی حجاب و عفاف یک قدم عقب نشینی نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha