دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اغتشاش

حوزه/ امروز در این شرایط خاص هیچ نهادی به اندازه فراجا مظلوم نیست و باید از طرف مردم و همه قوای حاکمیتی، مورد حمایت شدید قرار گیرد. این بهترین فرصت برای قدردانی از زحمات این نهاد انقلابی است. تخریب وجهه این نهاد امنیتی و خدوم، خواسته دشمن است‌.

خبرگزاری حوزه | از کاه کوه ساختن، تخصص دشمن است. از همان لحظه انتشار گسترده خبر فوت مهسا امینی در فضای مجازی و هماهنگی مرموز جریان فتنه گر داخلی با جریان خارج از کشور مشخص بود این حادثه حکایت از یک توطئه بزرگ با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی و تجزیه این کشور داشت.

نکته مهم آنکه پروژه کشف حجاب اجباری در چارچوب همین هدف شوم انقلاب مخملی طراحی شده بود.‌ بنابراین حجاب بهانه است، بلکه جمهوری اسلامی نشانه است‌ و دشمن برای تحقق مطامع خود نیاز به طعمه داشت و باید اعتراف کرد دشمن با نقطه زنی دقیق خوب توانست از حادثه فوت مهسا امینی موج سواری کند و به صورت حرفه ای، فضای مجازی را برای این هدف شوم اشغال کرد و از سویی دیگر برخی نوچه های اصلاحاتچی و سلبریتی های نفوذی هم با مواضع عجولانه و خائنانه فضا را برای جولان دادن یک عده آشوبگر فراهم کردند.

این خلاصه و چکیده ماجراست اما حادثه مهسا امینی ابعاد و نکات مهمی دارد که عبارتند از:

اولا: این حادثه علی رغم همه تلخی هایش برای نظام اسلامی برکات فراوانی دارد و می توان آن را جلوه ای از الطاف خفیه الهی دانست. این حادثه که چهره خبیث دشمن را بر ملا کرد می تواند عزم جبهه انقلاب را برای مقابله با دشمن مصمم تر کند. زیرا این حادثه، امت حزب الله را متحد تر و هشیارتر از گذشته کرده است. از سویی دیگر، نظام جمهوری اسلامی به این غربال گری و مرزبندی نیاز دارد و در این غربالگری، خودی و غیر خودی، خبیث و غیر خبیث از یک دیگر مشخص می شوند و این غربال گری برای تداوم حیات انقلاب، ضروری است.

ثانیا: امروز در این شرایط خاص هیچ نهادی به اندازه فراجا مظلوم نیست و باید از طرف مردم و همه قوای حاکمیتی، مورد حمایت شدید قرار گیرد. این بهترین فرصت برای قدردانی از زحمات این نهاد انقلابی است. تخریب وجهه این نهاد امنیتی و خدوم، خواسته دشمن است‌. جورج فلوید زیر زانوی پلیس آمریکا خفه می شود و کسی هم نمی تواند به پلیس اوف بگوید و مجرم هم تبرئه می شود. این وضعیت حقوق بشر در آمریکا است؛ در حالی که نهاد مکتبی فراجا همیشه جان به کف بوده، چون در کف میدان بوده و برای اسلام عزیز و امنیت کشور شهدای فراوانی داده است.

ثالثا: نظام مقدس جمهوری اسلامی به تعبیر رهبر انقلاب، به یک درخت تنومند تبدیل شده است. این یک تحلیل منطقی و حقیقی است که البته برخی خواص نتوانستند آن را به خوبی بفهمند و هم صدا با دشمن تلاش کردند سیاست های نظام را زیر سوال ببرند. بنابراین‌ حادثه مهسا امینی و حوادث مشابه آن در واقع ناشی از استیصال دشمن بوده و گذرا است. زیرا تیغ تحریم نتوانست نظام را زمین بزند و دشمن ناچار شد داخل کشور را نشانه برود. بنابراین قطار انقلاب اسلامی به سرعت حرکت می کند و این حوادث در این مسیر نورانی، طبیعی است و هرگز نمی تواند موجب توقف حرکت انقلاب شود. این یک حقیقت است.

امام زمان (عج) به مرحوم حاج شیخ حسین فاضلی فرمودند:" آری این انقلاب را من نگاه داشتم و نگذاشتم از بین برود، دشمنان در بعضی شب ها با خوشحالی، دلخوش بودند که فردا صبح ایران در دست آنها است ولی من نگذاشتم."


رابعا: حادثه مهسا امینی یک آزمون دیگری برای ملت بزرگ ایران است‌. راهپیمایی گسترده ملت در محکومیت آشوب گری و اقدامات هنجارشکنانه، جلوه ای از ولایتمداری مردم ایران بوده و توطئه دشمنان را خنثی می کند.

خامسا: حجاب حکم الهی است و جمهوری اسلامی نمی تواند از ارزش های الهی عقب نشینی کند، زیرا کوتاه آمدن از حجاب با فلسفه تشکیل حکومت اسلامی منافات دارد. البته باید قبول کرد حاکمیت در بحث فرهنگ سازی مقوله حجاب، کوتاهی داشته و می بایست به مساله حکمرانی عفاف و حجاب توجه بیشتری کرده و روش های موثری را برای ترویج این فرضیه الهی اتخاذ کند.

از سویی دیگر گرچه گشت ارشاد یک بازدارنده اجتماعی برای مقابله با ناهنجاری ها است و باید تقویت هم شود، اما آخرین مرحله بازدارندگی است و بازدارنده های درونی متکی بر الگوهای معرفتی، تربیتی و اخلاقی باید در اولویت قرار بگیرد و این می طلبد که دستگاه های تبلیغی و ارشادی و حوزوی و دانشگاهی و از همه مهم تر نظام آموزش و پرورش به این مساله توجه بیشتری کنند و نسل جدید انقلاب را دریابند و این همان خواسته رهبر انقلاب است که باید حقایق انقلاب اسلامی برای نسل جوان ما تبیین شود.

کلام پایانی؛ حقیقت این است که جریان مهسا امینی رمز فتنه جدید است. آتش زدن قرآن کریم، مسجد، پرچم جمهوری اسلامی و مامور انتظامی و تخریب اماکن عمومی گواه بر این مساله است که دشمن به دنبال فروپاشی جمهوری اسلامی از درون است. البته فتنه انگیزی دشمن، سند حقانیت و مظلومیت انقلاب اسلامی است اما امت حزب الله باید همیشه هوشیار باشد و سطح آمادگی خود رابرای مقابله با فتنه های دشمن بیشتر کند، زیرا دشمن همیشه در حال طراحی توطئه های پیچیده علیه جمهوری اسلامی و ملت عزیز ایران است.

علی صالحی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha