دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سالک

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: استقامت در راه دین و ارشاد جامعه جایز است؛ این راه بسیار سخت و طاقت فرسا است و چنانچه در این راه کوتاهی کنیم، مدیریتمان به دست دشمنان می افتد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک کاشانی، پیش از ظهر امروز در تجمع اعتراض حوزویان اصفهان به هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم و شریعت اسلام توسط اغتشاشگران در مدرسه علمیه جده بزرگ، با اشاره به آیه «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا ۚ إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ» اظهار کرد: در ارتباط با وقایع پیش آمده چند راهکار مطرح است، نخست سکوت، دوم بی تفاوت بودن و توقف در قبال اتفاقات، سوم عقب گرد از راه رفته و چهارم مقاومت و حرکت رو به جلو بیان می شود.

بیشتر بخوانید:

حوزویان اصفهان در محکومیت جنایات اغتشاشگران تجمع کردند

وی با بیان اینکه براساس فرهنگ «فَاستَقِم کَما أُمِرتَ»، مقاومت دستور است، گفت: بی تفاوتی و سکوت و توقف محکوم و عقب گرد منفور است؛ آینده امید بخشی پیش روی ما قرار دارد و باید قله ها را فتح کرد، لذا حرکت رو به جلو لازم و مقاومت رمز پیروزی در این رسالت است.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: امروز با گسترش تشیع در جهان روبرو هستیم؛ در شرایط فعلی، یزیدیان زمانه به دنبال از هم گسیختگی تشیع جهانی هستند؛ روحانیون محور ساماندهی این سازمان بوده و نباید خود را به غفلت زد .

وی ادامه داد: لباس روحانیت امروز پرچم صبر، مقاومت و مبارزه با ظلم و استکبار است؛ کفن روحانیت بر سر او بسته شده و آماده جانفشانی در راه اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین سالک عنوان کرد: خداوند از آیه ۱۰۹تا ۱۱۲ سوره هود، یک خطی از دکترین انقلاب پیامبر اکرم(ص) را برای مسلمین ترسیم کرده است؛ برای ظهور حضرت حجت(عج) باید قیام کرد و حق نشستن و سکوت و توقف نداریم.

وی ابراز کرد: خداوند در سوره مبارک هود ابتدا یک قوت قلبی در مسیر انقلاب بیان می کند، لذا امروز رهبر معظم انقلاب شدیدا نیازمند قوت قلب هستند. نکته دوم اینکه اطاعت از امر خدا و اجرای آن، رسالتی خطیر است که مانع ها پیش روی آن وجود دارد؛ جهل و بی بصیرتی از بزرگترین موانعی است که باید مقابل آن نبرد کرد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: مانع جهل و غفلت را باید برطرف کرد، بی بصیرتان شکست خورده و فریفته می شوند، نکته سوم حاصل از آیات قرآن کریم این است که مومنین و مسلمین از تکنولوژی ها و ابزارها ترس به خود راه بدهند.

وی در توضیح اینکه در چه راهی باید استقامت کرد، عنوان کرد: استقامت در راه دین و ارشاد جامعه جایز است؛ این راه بسیار سخت و طاقت فرسا است و چنانچه در این راه کوتاهی کنیم، مدیریتمان به دست دشمنان می افتد.

حجت الاسلام والمسلمین سالک ادامه داد: استقامتی که در آن آگاهی بخشی و افزایش علم به همراه داشته باشد و استقامتی که منجر به پاسخ به شبهه و سؤالات و رفع جهل شود، لازم است.

وی خاطرنشان کرد: باید برای اجرای فرمان خداوند قیام کرد و این نیازمند خودسازی است؛ خداوند صراحت فرمان استقامت به رسول الله و پیروانش داده و استقامت تا آخرین لحظه عمر لازم است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: از سختی های دیگر کار این است که نگهداشت و صیانت از پیروزی مهمتر از ایجاد آن است؛ امروز انقلاب اسلامی نیازمند تولید محتوای خوب و مناسب و آگاهی بخش است؛ معتقدم در هر مسجد برای امام جماعت و روحانیون مستقر باید یک پایگاه داده اینترنتی ایجاد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha