یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
فاطمه الزهرا(س) خوراسگان

حوزه/ نویسنده و جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس گفت: ما باید با شهدا مأنوس باشیم و از مکتب آنان درس بیاموزیم و استقامت  و پایداری در راه آرمان ها را با کوشش در معنویت و اخلاص سرلوحه خود قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، امیر حسن‌پور، جانباز ۷۰ درصد و نویسنده دوران دفاع مقدس صبح امروز در جمع طلاب، اساتید و کارکنان مؤسسه آموزش عالی فاطمة الزهرا(س) اصفهان ضمن معرفی دو کتاب " شهید سعید است" و"عاشق وصال"، اظهار داشت: شهید سعید کریمی مجروحیت شدیدی از ناحیه شکم داشت، به صورتی که محتویات داخلی شکم او در کیسه‌ای در بیرون از بدن حفظ می‌شد، اما با این حال نماز شب او هرگز ترک نشد. ایمان، معنویت و اخلاص شهدا چشمگیر است، شهدا در مکتب عاشورا پرورش یافته بودند و با تأسی به سیدالشهدا در کربلای ایران جانفشانی کردند.

وی افزود: شهید کریمی سرپرستی دو فرزند یتیم خواهرش را به عهده گرفته بود و این فرزندان تحت تربیت او پرورش یافته بودند، اثر این تربیت به گونه‌ای بود که آنان نیز عازم جبهه‌های جنگ شدند و بعد از شهادت شهید کریمی هر دو در یک روز به فیض شهادت نائل شدند، ما نیز باید همچون شهدا در تربیت فرزندان خود کوشا باشیم و آنان را با فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) آشنا کنیم و زمینه انس آنان با شهدا را فراهم کنیم.

حسن پور ضمن معرفی شهید سید مجتبی طباطبائیان، گفت: شهدا از اخلاق برجسته‌ای برخوردار بودند، آنچه در مورد این شهید بزرگوار می‌توان از آن یاد کرد، اخلاق پسندیده و برجسته‌ای بود که ایشان را متمایز می‌ساخت، به گونه‌ای که هرگز لبخند از صورت ایشان محو نمی‌شد به همین علت کتابی با عنوان "لبخند زیبا" از خاطرات این شهید بزرگوار را نوشتم.

نویسنده و جانباز دوران دفاع مقدس، با اشاره به استقامت مردم و حضور بسیجیان در جبهه‌ها، گفت: در جنگ تحمیلی صدام هر چند تعداد و توان نظامی ایران را محاسبه کرده بود، ولی از قدرت مردم و استقامت آنان در راه دفاع از آرمان‌های خود آگاه نبود.

حسن پور بیان کرد: هرگز نباید جنگ تحمیلی را جنگ ایران و عراق نامید، بلکه در این جنگ ایران در برابر تمام دنیا به دفاع پرداخت، تمام دنیا به پشتیبانی از صدام برخاسته بودند و تجهیزات نظامی برایش فراهم می‌کردند، این در حالی بود که ایران حتی برای تهیه سیم خاردار نیز در تحریم بود، صدام برای تصرف کل ایران به میدان آمده بود و با غرور از مصاحبه در تهران صحبت می‌کرد، اما با پایداری و اخلاص رزمندگان اسلام مواجه شد و نتوانست یک وجب از خاک این سرزمین را جدا کند.

وی تصریح کرد: باید با شهدا مأنوس باشیم و از مکتب آنان درس بیاموزیم و استقامت و پایداری در راه آرمان‌ها را با کوشش در معنویت و اخلاص سرلوحه خود قرار دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha