سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
اعلامیه

حوزه/ مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید نورالدین جعفریان، پنج‌شنبه در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه اصفهان، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید نورالدین جعفریان، پنجشنبه ساعت ۹ صبح با حضور علما، روحانیون و آحاد مردم از مقبره علامه مجلسی (مسجد جامع اصفهان) به سمت میدان قدس ( مسجد مصلی طوقچی) برگزار می شود.

مراسم ختم آن استاد پیشکسوت حوزه، صبح جمعه از ساعت ۸.۳۰ الی ۱۱.۳۰ در مسجد مصلی طوقچی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

استاد پیشکسوت حوزه علمیه اصفهان درگذشت

حجت‌الاسلام والمسلمین سید نورالدین جعفریان فرزند سید زین العابدین در سال ۱۳۲۳شمسی در محله ورنوسفادران خمینی شهر دیده به جهان گشود.

وی در ایام جوانی وارد مدرسه علمیه مشکوة خمینی شهر شد و پس از ایامی، تحصیلات حوزوی خود را در مدرسه علمیه نیم آور اصفهان ادامه داد و از محضر اساتید حوزه علمیه اصفهان کسب فیض کرد و سپس برای تکمیل تحصیلات خود به حوزه علمیه قم عزیمت کرد و در قم ساکن شد و در طول این سالها از محضر آیات عظام چون حاج جواد تبریزی، سید علیرضا گلپایگانی، علامه حسن زاده آملی، جوادی آملی و وحید خراسانی بهره برد.

آن مرحوم به عنوان خطیبی توانا و واعظی مبرز در تهران به امر تبلیغ دین و بیان معارف پرداخت و امام جماعت مسجد جلیلی تهران بود.

با ورود به اصفهان به دستور آیت الله خادمی کار احیا و بنیان مسجد مصلی طوقچی را بر عهده گرفت و ضمن تلاش برای بازپس گیری اراضی غصبی با همکاری و تلاش علما و فضلا در سال ۱۳۵۸ به امر توسعه مسجد طوقچی و مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) پرداخت.

از آثار ارزشمند و نفیس آن عالم و مبلغ دینی می توان به «تحقیق بر کتاب مصباح الفقیه محقق همدانی» در ۲۰جلد اشاره کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha