جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وزیر آموزش و پرورش

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در دیدار وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: اگر آموزش‌وپرورش درست شود قسمت اعظم مشکلات کشور حل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، یوسف نوری وزیر آموزش‌وپرورش پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج با حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در این دیدار بابیان اینکه نظام مسائل آموزش‌وپرورش استان بسیار گسترده است، بیان داشت: البرز کار بسیار پیچیده و دقیقی را می‌طلبد.

وی در ادامه با اشاره به مهاجرپذیر بودن البرز، عنوان کرد: برنامه‌ریزی و برآورد دقیق در استان‌هایی که مهاجرپذیری بالایی دارند بسیار مشکل است و ما در استان البرز نیز همواره برآورد دقیقی از تعداد دانش آموزان کلاس اول برای هر سال تحصیلی نداریم.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه سرانه آموزشی استان به‌شدت ضعیف است، گفت: البرز برای رسیدن به شرایط ایده آل کشوری در سرانه آموزشی به ۵۰۰ مدرسه نیاز دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه نباید به البرز مانند سایر استان‌های دیگر نگاه کرد، گفت: البرز نیازمند نگاه ویژه و توجه است.

وی در بخش دیگری با تأکید بر لزوم توجه خاص دولت به مسئله آموزش‌وپرورش در کشور، گفت: اگر آموزش‌وپرورش درست شود قسمت اعظم مشکلات کشور حل خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه تأکید کرد: هزینه در آموزش‌وپرورش سرمایه‌گذاری و کسب سود است اما متأسفانه مسئولین به آن توجه جدی ندارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به سند ۲۰۳۰ و تلاش دشمنان برای اجرای آن در ایران اسلامی، گفت: متأسفانه طی سال‌هایی این سند در کشور اجرا و به‌واسطه آن برخی از مسائل، از کتب درسی حذف شد.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم بازنگری در برخی از کتاب‌های درسی، گفت: ضروری است که کار جدی‌تری درباره کتب درسی و مسائل دانش‌آموزی انجام شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری با اشاره به دانشگاه فرهنگیان به‌عنوان مرکز و محور تربیت ‌معلم در کشور، گفت: باید سرمایه‌گذاری دقیقی در این بخش انجام شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر لزوم دقت در گزینش متقاضیان دانشگاه فرهنگیان، گفت: باید بهترین و بااستعدادترین افراد در دانشگاه فرهنگیان جذب شوند و پس از پرورش در مدارس حضور پیدا کنند.

وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از معارف دینی و اسلامی در تربیت ‌معلمان در دانشگاه‌های فرهنگیان، گفت: معلمان باید به نحوی پرورش یابند که بتوانند تربیت دینی را در مدارس توسعه دهند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز با تأکید بر اینکه پرورش معلمان از پرورش دانش آموزان مهم‌تر است، گفت: معلمان می‌توانند منشأ آثار و برکات بسیاری برای دانش آموزان خود در مدارس باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر لزوم توجه به امنیت شغلی معلمان، عنوان کرد: برقراری امنیت شغلی و سایر نیازهای شغلی موردنیاز این قشر فرهنگی باعث افزایش انگیزه در آنان می‌شود.

وی در بخش دیگری واگذاری فعالیت مهدکودک‌ها به آموزش‌وپرورش را اتفاقی پسندیده دانست و گفت: دوران قبل از دبستان و سال‌های اول دبستان در «آموزش» و «پرورش» دانش آموزان بسیار مهم است.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه افزود: باید بیشتر سرمایه‌گذاری‌های آموزش‌وپرورش معطوف به پیش‌دبستانی و سال‌های ابتدایی دبستان شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر لزوم پرداختن به مهارت‌آموزی و آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس، گفت: دانش آموزان غیر از کسب مباحث نظری باید مهارت‌های اجتماعی را نیز در مدارس بیاموزند لذا ضروری است که این امر در سیستم آموزشی و درسی گنجانده شود.

وی در خاتمه خطاب به مسئولان تأکید کرد: اگر آموزش‌وپرورش را نجات دهید و مشکلات و معضلات آن را حل کنید، کشور نجات پیدا خواهد کرد.

یوسف نوری وزیر آموزش‌وپرورش نیز به ارائه گزارش عملکرد و تشریح برنامه‌های پیش رو پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهرا IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    0 0
    درست زمانیکه خواستند معلمان را رتبه بندی کنند تا دستمزدها افزایش یابد، آموزش و پرورش افرادی را سریعاً به مجموعه خویش اضافه نمود تا بر سر این سفره بنشاند!!!