یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تقريرنويسي

حوزه/ مسئول اداره ترویج و گسترش پژوهش معاونت علمی حوزه علمیه خراسان گفت: ثبت نام کارگاه تقریرنویسی درس خارج ۱۴۰۱ از ابتدای شهریورماه شروع و تا ۱۶ مهرماه ادامه دارد.

حجت‌الاسلام محمد حسین محمدی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مشهد با اعلام اینکه ثبت نام کارگاه تقریر نویسی درس خارج ۱۴۰۱ از ابتدای  شهریورماه شروع و تا ۱۶ مهرماه ادامه خواهد داشت، گفت: در این دوره که به منظور توانمندسازی طلاب سطوح عالی در جهت تولید و ارائه تقریرات قابل ‌استفاده و چگونگی بهره‌مندی از دفاتر و تقریرات پس از تدوین مطلوب آنها، برپا شده است، شرکت کنندگان با شیوه‌های گوناگون درس خارج و منابع مورد نیاز آشنا می شوند.

وی هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی و تسلط طلاب درس خارج بر تقریر دروس عنوان کرد و افزود: روش شناسی اجتهاد، روش شناسی فقه و اصول، شیوه‌های تدریس خارج فقه و اصول، اهمیت، اهداف و جایگاه درس خارج و وظایف یک محصّل از جمله موضوعاتی است که در این کارگاه بررسی و تبیین می شود.

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: اصول و ویژگی‌های محتوایی یک تقریر خوب، طرح کلی حل یک مسئله فقهی و اصولی، آشنایی با منابع متداول علم اصول، فقه و دانش‌های مرتبط نیز، از موضوعات مورد آموزش در این کارگاه است.

وی با اشاره به الزامی بودن این کارگاه برای طلاب سال اول درس خارج، خاطرنشان کرد: مقطع درس خارج در واقع آخرین مرحله تحصیلی و یک گام قبل از ورود به مباحث اجتهاد می‌باشد که در این مرحله، یکی از بایسته‌های اساسی هر دانش ‌پژوه حضور در درس خارج و مکتوب نمودن بیانات استاد است و اگر به نحو شایسته مدیریت شود، می‌تواند منشأ آثار مفید از جمله دست‌ به‌ قلم‌ شدن حرفه‌ای آنان شود.

مسئول اداره ترویج و گسترش پژوهش معاونت علمی حوزه علمیه خراسان در پایان گفت: این دوره به صورت حضوری برای طلاب مشهدی و به صورت مجازی برای طلاب شهرستانی در مهرماه  برگزار خواهد شد و زمان و مکان دوره از طریق پیامک به ثبت نام کنندگان در دوره اطلاع رسانی خواهد شد، همچنین طلاب می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به این دوره به کانال که در پیام رسان ایتا به نشانی https://eitaa.com/taghrir۱۴۰۰   مراجعه کنند یابا شماره ۳۲۰۰۸۴۶۴ تماس بگیرند.

گفتنی است، جدیدترین اخبار و اطلاعات مربوط به دوره ها و کارگاه های پژوهشی به صورت روزانه در پیام رسان ایتا به آدرس  https://eitaa.com/howzehpajohesh  منتشر می شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha