شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سعید عسکری

حوزه/ مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از برگزاری دومین جشنواره ادبی «رحمة للعالمین» در سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام سعید عسکری امروز در نشست با اصحاب رسانه کردستان، اظهار داشت: به مناسبت هفته وحدت امسال دومین جشنواره «رحمة للعالمین» در استان کردستان برگزار می‌شود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور افزود: این جشنواره در ۳ بخش شعر کلاسیک و شعر نو، به زبان‌های فارسی، کردی، عربی، ترکی و همچنین در مقاله‌نویسی و داستان کوتاه برگزار می‌گردد.

وی به محورهای این جشنواره ادبی اشاره کرد و گفت: بررسی نقش وحدت اسلامی در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی، سبک زندگی اسلامی بر اساس آموزه‌های اخلاقی قرآن و سیره پیامبر اسلام(ص)، سیره پیامبر اعظم(ص) در ادبیات قومیت‌ها، امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده در جهان اسلام، امت واحده (عظمت اقتدار اسلامی وحدت و همبستگی)، میراث ماندگار پیشگامان تقریب، فرهنگ همزیستی در آیینه آیات الهی و اخلاق‌مداری مذهبی در سیره مذاهب اسلامی از محورهای این جشنواره خواهد بود.

حجت الاسلام عسکری یادآور شد: موضوع مهم و حیاتی جهان اسلام یعنی فلسطین و نقش رسانه‌ها در راستای وحدت مسلمین از محورهای مهم این جشنواره در بخش مقاله نویسی خواهد بود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تأکید کرد: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره  می‌توانند تا بیست و دوم مهرماه جاری آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره به آدرس: سنندج، خیابان امام خمینی(ره) روبروی گمرک، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ارسال کنند.

حجت الاسلام عسکری خاطرنشان کرد: مقالات ارسال شده باید با فونت فارسی ۱۴ تایپ شده و حجم مقالات حداکثر ۱۰ صفحه  A۴ باشد و در قالب برنامه word به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha