یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام عابدین رستمی

حوزه/ امام جمعه شهرستان قروه گفت: ما هرگز ظلم، پوست کندن، سوزاندن و جنایت‌های گروه‌های تجزیه طلب کومله و دموکرات در کردستان را فراموش نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته وحدت امروز با حضور امام جمعه قروه، ماموستا نوری امام جمعه اهل سنت این شهرستان، فرماندار و جمعی از مدیران برگزار شد.

حجت الاسلام عابدین رستمی امام جمعه شهرستان قروه ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت و ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)، اظهار داشت: هفته وحدت فرصتی است که این هم زیستی مسالمت آمیز اهل سنت و تشیع را به نمایش بگذاریم که وحدت در شهرستان قروه شعار نیست، بلکه عین واقعیت هست و در میدان و مراودات اجتماعی شاهد آن هستیم.

امام جمعه شهرستان قروه افزود: در دوران دفاع مقدس یک نمونه عینی وحدت اسلامی به نمایش گذاشته شد که هزار نفر از پیشمرگان کُرد به شهادت رسیدند یا بسیاری از سرداران بزرگ که شهید شدند، از اهل سنت بودند.

این استاد حوزه عنوان داشت: خدمات کردستان و اهل سنت به نظام و همچنین خدمات نظام به کردستان فراموش نشدنی است.

حجت الاسلام رستمی گفت: اگر رهبری دم از وحدت می‌زنند، از روی انفعال نیست بلکه این اتحاد یک واقعیت مهم و یکی از مبانی و ایدئولوژی نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باید در جامعه تبیین شود و هفته وحدت فرصت بسیار خوبی برای این امر است.

امام جمعه شهرستان قروه خاطر نشان کرد: در اغتشاشات اخیر دیدید که یک نفر را بهانه کرده بودند و هدف تجزیه ایران اسلامی بود، چرا که می‌گفتند ایران یک تنه و یک پیکره قوی است و باید تجزیه شود و لذا ۷ کشور که در این تجزیه طلبی از قومیت و مذهب می‌خواستند بهره ببرند تا حدی برنامه ریزی کرده بودند که به سلبریتی‌های غربی گفته بودند اگر می‌خواهید در زمستان، در اروپا گاز و سوخت داشته‌ باشید، باید تلاش کنید که در این مدت کار ایران را یکسره کنید.

وی افزود: ما ذره‌ای شک نداریم که اگر پای دشمن به کشور ما باز شود، همان را خواهد کرد که با عراق و سوریه انجام داد، مگر خون ما رنگین‌تر از آنهاست.

حجت الاسلام رستمی تاکید کرد: ما هرگز ظلم، پوست کندن، سوزاندن و جنایت‌های گروه‌های تجزیه طلب کومله و دموکرات در کردستان را فراموش نمی‌کنیم.

امام جمعه شهرستان قروه گفت: تمام علما و بزرگان اهل سنت کردستان، همانند شهید ماموستا برهان عالی یا ماموستا شیخ الاسلام را همین‌ها بودند، شهید کردند.

وی با اشاره به اینکه سنی و شیعه در یک جبهه و در یک سنگر واحد هستند و البته دارای دشمن واحد نیز می‌باشند، گفت: امسال هم همانند سال‌های گذشته و حتی بهتر از سالیان گذشته، باید برنامه‌های هفته وحدت جدی گرفته شود.

حجت الاسلام رستمی یادآور شد: تصاویر نشست و برخواست‌ها تیری است بر چشم دشمن، بنابراین حتما لازم است تا برنامه‌ها بازتاب رسانه‌ای داشته باشند و برنامه‌های هفته وحدت شهرستان به خوبی پوشش داده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha