چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
مزدآبادی

حوزه/ یک کارگردان گفت: از نگاه من پرداختن به خانواده باید یکی از اولویت‌های برنامه‌سازی در سینما و تلویزیون باشد زیرا به این واسطه می‌توان فرهنگ‌سازی کرد.

جواد مزدآبادی، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه ساخت فیلم‌های خانوادگی جز الزامات برنامه‌سازی در سینما و تلویزیون است، گفت: یکی از گونه‌های بسیار مهم در فیلم و سریال‌سازی تولیداتی است که در آنها خانواده محور داستان را شکل می‌دهد. خانواده مهمترین رکن در هر جامعه‌ای است زیرا اگر این رکن دارای قوام لازم نباشد به طبع آن جامعه نیز وضعیت خوبی را دارا نخواهد بود.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم تصویرگر مناسبی از خانواده باشیم باید الگوهایی که معرفی می‌کنیم بر پایه سبک زندگی ایرانی – اسلامی شکل گرفته باشد. خانواده موفق ایرانی عموماً خانواده‌هایی هستند که به هویت خود اهمیت داده و به ارزش‌های اخلاقی و دینی پایبند هستند البته اینکه چگونه می‌خواهیم این مهم را نشان دهیم نیز در جای خود دارای اهمیت است.

این کارگردان گفت: معمولاً مسیری که برای نشان دادن سبک زندگی ایرانی – اسلامی مد نظر قرار می‌گیرد متکی بر الگوهای تکراری و کلیشه‌ای است که بارها آنها را شاهد بوده‌ایم. مخاطب انتظار دارد با الگوهای جدیدی در این رابطه مواجه باشد، یعنی بداند در همه اشکال زندگی می‌توان از الگوهای دینی و ملی برای موفقیت بهره برد. راه رسیدن به این خواسته نیز در دو امر خلاصه می‌شود ابتدا دانش سپس باور.

کارگردان فیلم «طاووس بی‌پر» ادامه داد: دانش با تحقیق و مطالعه به دست می‌آید به ویژه در حوزه موضوعات دینی لازم است علاوه بر مطالعه از مشاوره کارشناسان خبره دینی هم بهره برد. نکته دیگر که باید آن را مد نظر داشت باور به این موضوع (مفاهیم اخلاقی و دینی) است. برخی مواقع عواملی که ساخت این دست پروژه‌ها را بر عهده می‌گیرند به موضوع مربوطه باور ندارند. این موضوع از نگاه من روی کیفیت کار تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

وی در انتهای این گفت‌وگو بیان کرد: برای رونق موضوعات ارزشی در سینما و تلویزیون یک عامل دیگر هم نیاز است آنهم اینکه حمایت از این تولیدات همه جانبه باشد چون اگر فیلمسازی به این حوزه ورود کند اما کارش با استقبال مواجه نشود دیگر به سمت این قبیل کارها متمایل نخواهد شد ولی اگر از فیلمسازان متعهد حمایت صورت گیرد در دراز مدت سلیقه مخاطبان به سمت کارهای با کیفیت و ارزشی متمایل خواهد شد و ما شاهد این تولیدات خواهیم بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha