پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتب حوزوی

حوزه/ دبیر شورای عالی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: یکی از وظایف شهرداری، عالم‌تر و فرهنگی‌تر کردن مشهد می‌باشد و به دنبال این است که صفات حضرت رضا(ع) از جمله علم و دانایی و بسترهای آن را در شهر فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌ مهدی مقامی دبیر شورای عالی فرهنگی شهرداری مشهد امروز در نشست خبری هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی، اظهار داشت: در برگزاری این نمایشگاه، عمده تلاش‌ها بر عهده مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی بود و شهرداری بیشتر نقش حمایتی و مشارکتی داشت.

دبیر شورای عالی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری، در تحقق تمدن نوین اسلامی، یکی از مؤلفه‌های مهم و تأثیرگذار نهضت نرم‌افزاری و جهاد کتاب‌خوانی است و لذا ما باید برای تحقق آن در جامعه دینی تلاش می‌کنیم، چرا که اگر جهاد کتاب‌خوانی، انس با کتاب و بالا بردن وزن کتاب‌خوانی در سبد زندگی خانوارها اتفاق نیفتد، عملاً جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی محقق نمی‌شود.

وی افزود: شهرداری مشهد وظیفه خود می‌داند از نهادهای ترویج کتاب‌خوانی و نهادهای علمی و فرهنگی شهر حمایت کند، چون اگر شهری دانا، فرهنگی، کتاب‌خوان باشد و گرایش به کتاب داشته باشد مدیریت آن شهر آسان‌تر خواهد بود.

مشاور شهردار مشهد گفت: یکی از نهادهای فرهنگی و علمی شهر، حوزه علمیه خراسان است و ما در شهرداری خود را موظف می‌دانیم که برای تحقق جامعه اسلامی و راحت‌تر کردن مدیریت شهر در عرصه مسائل فرهنگی، این حمایت‌ها را از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام‌ مقامی با بیان اینکه مشهد، شهر امام رضا(ع)، عالم آل محمد(ص) است، خاطر نشان کرد: این ویژگی حضرت(ع) باید سرلوحه فعالیت‌های شهرداری قرار گیرد و یکی از وظایف شهرداری نیز، عالم‌تر و فرهنگی‌تر کردن مشهد می‌باشد و به دنبال این است که صفات حضرت رضا(ع) از جمله علم و دانایی و بسترهای آن را در شهر فراهم کند.

وی یکی از این بسترها را برگزاری نمایشگاه‌های مستمر کتاب عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه چاپ کتاب هزینه‌های بسیار بالایی دارد و توان مردم برای خرید آن کاهش پیداکرده، بنابراین شهرداری و نهادهای فرهنگی باید کمک کنند تا توان خرید افزایش پیدا کند و امیدواریم این وظیفه خود را در هفتمین نمایشگاه کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان، محقق نماییم.

گفتنی است، هفتمین نمایشگاه کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان هر روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷ عصر، از ۱۴ تا ۲۱ مهرماه ۱۴۰۱ در محل مدرسه علمیه آیت الله العظمی خویی(ره) واقع در چهار راه شهدا به سمت چهار راه خسروی دایر است.

در پایان این نشست از پوستر نمایشگاه نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha